رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از معدود مدیران رده میانی کشور که دو بار به‌صورت مستقیم از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تقدیر قرار گرفته، اکنون مردد است که به اصرار گروه‌های مردمی و پزشکان و وزارت بهداشت برای تداوم خدمت پاسخ مثبت دهد یا خیر؟
کد خبر: ۴۹۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 26 September 2017


تابناک فارس به نقل از فارس:درحالی‌ که منابع آگاه در روزهای نخستین مهرماه 96 از ابقای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سمتش خبر دادند، اما پذیرش این مسؤولیت از جانب وی با وجود اعلام حمایت گروه‌های مختلف مردمی هنوز قطعی نشده است؛ مدیری که برخلاف گفته منتقدانش، دل در گروی پست و صندلی ریاست ندارد.

محمدهادی ایمانیه که 12 سال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز سکان‌دار این مسؤولیت سنگین بوده است، امروز در حالی تمایل چندانی به این پست نشان نمی‌دهد که یک عده در این شهر برای تصاحب این صندلی به زمین و زمان توسل جسته و با انواع تهمت‌ها و افتراها، سعی در تخریب این مدیر انقلابی و اخلاق‌مدار دارند تا شهوت پایان‌نیافتنی خود برای تصاحب جاه و مقام را کمی فرو نشانند.

در این یادداشت کوتاه سعی بر تعریف و تمجید از دکتر ایمانیه نیست؛ چراکه اولاً اصل مدح و چاپلوسی ناپسند بوده، دوما عملکرد این مدیر با اخلاق گویای تمام مسائل است و نیاز به تمجید ندارد؛ اما نظر به اینکه برخی سعی دارند به دلیل غرض‌های شخصی و دیگر مخاطرات هوای نفس، عملکرد مثبت و رو به رشد همراه با قانون‌مداری دانشگاه علوم پزشکی شیراز را سیاه جلوه دهند، مجبور به دفاع از حق و ابراز آن هستیم.

یکی از مسائلی که منتقدان دانشگاه علوم پزشکی روی آن دست گذاشته‌اند بحث پزشک خانواده است و اینکه چرا دکتر ایمانیه زیر بار این طرح رفته است؛ باید به این عزیزان گفت شما که همواره دم از قانون‌مداری می‌زنید، طبیعتاً باید از ایمانیه به دلیل اجرای قانون رسمی کشور که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و لازم‌الاجراست، حمایت کنید؛ نه اینکه وی را به همین دلیل به مسلخ غرض‌های شخصی خود برده و مسئله را طور دیگری عنوان کنید.

همگان می‌دانند که طرح پزشک خانواده در طرح تحول سلامت به‌عنوان یک راهکار اساسی و بنیانی در ارائه خدمات بهتر به مردم دیده‌ شده و مجلس شورای اسلامی نیز تأکید بر اجرای آن در کشور داشته است. حال اگر استان‌های دیگر زیر بار این طرح نرفته و قانون‌گریزی کرده و تسامح و کاهلی به خرج داده‌اند، گناهش بر گردن افراد قانون‌مدار و اجراکننده طرح همچون دانشگاه علوم پزشکی شیراز است؟!

اینکه طرح پزشک خانواده دارای ایرادهایی بوده و هست واضح و آشکار و درعین‌حال طبیعی است و کدام طرح و پروژه را می‌توان یافت که از همان ابتدا کامل و جامع بوده و هیچ‌گونه ایرادی نداشته باشد؟ اما باید پذیرفت که برای توسعه کشور گاهی نیز باید از غلاف سخن‌پراکنی تنها و اظهارنظرهای بی‌فایده و غیرعملی از سر سیری، سر بیرون نهاد و انقلابی پای کار آمد.

نشستن و تکیه دادن و نوشیدن قهوه و اظهارنظر کردن در مورد عقب‌ماندگی‌های مملکت کاری بس آسان و سهل و از دست هر کودک نابالغی نیز ساخته است، اما مردانه و جهادی برای توسعه کشور پا به عرصه گذاشتن، تنها کار مردان بی‌ادعا و درعین‌حال مخلص است که تبعات این حرکت‌های انقلابی را نیز به انحای مختلف پرداخت کرده‌اند.

آن‌هایی که مرتب دم از فرنگ و پیشرفت‌های آن زده و چماق آن را بر سر این مملکت می‌کوبند، باید در این حد درایت داشته باشند که همان کشورها در اجرای طرح‌های مشابه پزشک خانواده پیشرو بوده و این طرح را به شکل احسن در نظام سلامت خود به اجرا گذاشته‌اند.

توصیه ما به آقایان منتقد این است که برای تخریب چهره مدیران انقلابی که حاضر نیستند به افراد خودخواه و فرصت‌طلب باج دهند و اهل تقسیم غنائم در زمان مدیریت نبوده‌اند، راهی دیگر بیندیشند؛ چراکه آوردن هیات‌های گوناگون به شیراز و انجام کارهای سبک‌سرانه و جاهلانه در مراسم سخنرانی مقامات برای تخریب شخصیت یک مدیر انقلابی نیز در این راستا کارساز نیفتاده است!

به‌هرحال کسب رتبه برتر دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز در کشور، ارتقای جایگاه و رتبه علمی و آموزشی دانشگاه، افزایش مراکز علمی و تحقیقاتی، اجرای 21 هزار تخت بیمارستانی و افزایش تخت‌های ویژه، اجرای سیاست‌های کلان نظام در حوزه سلامت و درمان و... تنها گوشه‌ای از زحمات دکتر ایمانیه و همکارانش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که موجب شده 2 بار به‌صورت مستقیم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تجلیل قرار گرفته و دکتر روحانی مقام عالی دولت نیز به‌پاس تلاش‌های وی در عرصه توسعه زیرساخت‌ها و مراکز درمانی و توجه به مناطق محروم به‌عنوان یکی از سه دانشگاه‌ برتر کشور، وی را مورد تقدیر قرار دهد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا دکتر ایمانیه با این همه سوابق و تجربیات درخشان، به دعوت مجدد وزیر بهداشت برای تداوم خدمت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اصرار گروه‌های مختلف پزشکی و مردمی پاسخ مثبت خواهد داد یا خیر؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار