رئیس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست سال جاری 265 فقره سرمایه گذاری خارجی در زمینه های مختلف اقتصادی در این استان به ثبت رسید.
کد خبر: ۴۹۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 26 September 2017
به گزارش تابناک : سیدمهدی رمضانی روز سه شنبه افزود: اتباع کشورهای عراق، کویت، افغانستان و پاکستان بیشترین تمایل را برای ثبت شرکت و آغاز فعالیت اقتصادی در استان خراسان رضوی طی مدت یاد شده داشته اند. 
وی اظهار کرد: روند رو به رشد ثبت شرکت های خارجی نشان می دهد که استان خراسان رضوی از ظرفیت ها و جذابیت های خوبی در منطقه برخوردار است و این شرایط می تواند فرصت مناسبی برای جذب سرمایه های خارجی باشد. 
وی با بیان اینکه عملکرد موفق دولت در عرصه سیاست خارجی در حوزه سرمایه گذاری خارجی آثار و برکات فراوان در بر داشته است، گفت: حجم سرمایه خارجی وارد شده به این استان از سال 1381 تاکنون در مجموع 545 میلیون دلار بوده است. 
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود: از این مبلغ 26 درصد معادل 145 میلیون دلار در طول فعالیت دولت یازدهم به این استان وارد شد. 
وی 37 درصد مجموع طرحهای سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی را مربوط به نخستین دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی دانست و اظهار کرد: طی سالهای 81 تا 95 در مجموع 167 طرح سرمایه گذاری در این استان تصویب شده که 62 طرح از این تعداد از آغاز به کار دولت یازدهم محقق شده است. 
وی گفت: سرمایه گذاری خارجی تصویب شده در استان نیز تاکنون 558 میلیون دلار بوده است که 40 درصد از این مبلغ معادل 227 میلیون دلار از سال 1392 به بعد تصویب شد. 
رمضانی بیشترین زمینه سرمایه گذاری در استان را در 2 حوزه صنعت و نیروگاه اعلام کرد و افزود: بهبود مناسبات بین المللی از طریق دیپلماسی اقتصادی، تلاش های صورت گرفته در جهت رفع تحریم ها، امنیت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه از عوامل اصلی افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان است. 
تاکنون 270 فرصت سرمایه گذاری در خراسان رضوی شناسایی شده که از این تعداد 118 مورد دارای مطالعات توجیهی برای معرفی به سرمایه گذاران است. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار