مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آبیک:
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همانند نماز و روزه واجب بوده که به دلیل اهمیت قائل نشدن به معنای واقعی به این فریضه الهی، در حال حاضر مهجور مانده است.
کد خبر: ۴۹۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 26 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام محمد پنجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) را اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  همانند نماز و روزه واجب بوده که به دلیل اهمیت قائل نشدن به معنای واقعی به این فریضه الهی، در حال حاضر مهجور واقع شده است.

وی افزود: نه تنها هدف و قیام امام حسین(ع) بلکه هدف تمام انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) پیاده کردن امر به معروف و نهی از منکر در بین افراد جامعه بوده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: احیای امر به معروف ونهی از منکر، ظرافت‌های خاصی دارد که با رعایت آن ظرافت‌ها این فریضه الهی باید به شیوه عملی در جامعه پیاده شود.

پنجی حمایت و پشتیبانی عملی مسؤولان از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مهم‌ترین گام در احیای امر به معروف و نهی از منکر ذکر و اضافه کرد:  این موضوع باید به نهادها و ادارات دولتی ابلاغ شود تا به طور عملی بتوان در جامعه این فریضه الهی را احیا کرد.

وی بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، عدم حمایت و پشتیبانی آمران به معروف و ناهیان از منکر به صورت عملی و درگیر نکردن برخی افراد  با امر و نهی کردن و مواجه نشدن با خطاب‌های زننده را از علل عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد.

این مسؤول افزود: بی‌قانونی‌ها، ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های اخلاقی که امروز در جامعه رخ می‌دهد از آثار منفی امر به معروف و نهی از منکر نکردن در جامعه بوده که به نوعی از اهداف دشمنان و استکبار جهانی محسوب می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: اگر فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه پیاده شود از آسیب‌ها، ناهنجاری‌های اجتماعی و تنش‌ها در جامعه کاسته شده و دشمنان نمی‌توانند کاری از پیش برده و به مقاصد شوم خود دست یابند.

پنجی اضافه کرد: بی تفاوتی آحاد جامعه نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر موجب می‌شود ناهنجاری‌ها، جای هنجارها را در جامعه گرفته و به تبع آن، آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه رواج یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم در برابر جامعه احساس مسؤولیت و دِین کنند وجدانشان به درد آمده و با مشاهده فساد اخلاقی، ضدارزش‌های اسلامی و ناهنجاری‌ها پای کار آمده و بی‌تفاوتی آن‌ها رفع می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترویج یابد، بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع رجوع شده و جامعه عاری از هر نوع ضد ارزش‌های اخلاقی و ناهنجاری‌ها می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک افزود: در روایتی آمده است که به واسطه امر به معروف و نهی از منکر بوده که سایر فرایض هم اقامه می‌شود» که بیانگر اهمیت احیای این فریضه الهی در جامعه است.

پنجی ادامه داد: با مطالعه و مرور وصیت‌نامه‌ها، دست نوشته‌ها و خاطرات شهدا متوجه می‌شویم که سفارش به اطاعت رهبری، پشتیبانی از ولایت فقیه و رعایت حجاب و عفاف توسط بانوان از توصیه‌های اکید شهدا بوده است که فقط  مربوط به آن زمان نمی‌شد و این توصیه‌ها فرازمانی بوده است و باید  در عمل به آن‌ها گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار