نماینده مردم آبادان:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به بهانه انتقال آب شرب، خوزستان به کانون تولید ریزگرد تبدیل شده و کشاورزی در این استان از بین رفته است.
کد خبر: ۵۰۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 26 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، عامر کعبی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 مهرماه) در نطق میان دستور خطاب به حسن روحانی گفت: جناب آقای رئیس جمهور، امروز نمایندگان مردم توجه به تقویت بنیه دفاعی کشور، حل مشکلات معیشتی و اشتغال مردم، مبارزه با فساد و توجه به نیروی های جوان انقلابی را اولویت خود می دانند.

نماینده مردم آبادان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه برجام محصول مقاومت ملت شریف ایران، رزمندگان اسلام، تیم مذاکره کننده تحت اشراف مقام معظم رهبری است، ادامه داد: برجام نیاز شدید غرب جهت خروج از بن بست خود تحریمی آنها است، ما برجام را یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاری، مشارکت آنها در طرح های بزرگ اقتصادی در امن ترین کشور جهان یعنی ایران می دانیم.

وی تاکید کرد: برجام تعهد بین المللی است ما به تعهد خود احترام می گذاریم و عمل می کنیم، غرب نیز به تعهد خود احترام بگذارد و عمل کند. برجام غیرقابل مذاکره است، آمریکا بداند دوران استکبار و سلطه تمام شده ، ملت ها اجازه زورگویی را به هیچ کشوری نمی دهند، پیروزی اخیر جبهه مقاومت در عراق و سوریه بیانگر این واقعیت جدید جامعه بشری است.


***مدیریت آب در 30 سال اخیر افتضاح بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان، استان نفت و گاز، آب های شیرین، خاک حاصلخیز، بنادر، مرزهای بین المللی آبی و خاکی است، بیان داشت: خوزستان استانی است که می تواند به تنهایی کل فرآورده های پتروشیمی، فولاد، بنزین، گندم، خرما، گوشت قرمز، ماهی، میکو و شکر کشور را تامین کند اما مدیریت های ناکارآمد دولت های گذشته بر سر این استان چه آورده است که امروز بالاترین نرخ محرومیت و بیکاری در این استان است.

کعبی افزود: آقای رئیس جمهور مدیریت آب کشور در 30 سال اخیر افتضاح بوده است و به بهانه انتقال آب شرب، خوزستان را به کانون تولید ریزگرد تبدیل کرده اید و کشاورزی در استان از بین رفته است، این واقعیت را بدانید که امروز امید به زندگی در مرزهای کشور به دلیل سیاست های غلط برخی از مسئولین کم شده است، آیا خالی شدن مرزها و مهاجرت معکوس زنگ خطر برای کشور نیست؟


***کوله بران و ملوانان قاچاقچی نیستند

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نه کوله بران غرب کشور قاچاقچی هستند، نه ملوانان و نه لنجداران جنوب کشور، گفت: آقای رئیس جمهور، امروز برخی نیروهای مرزبانی و دریابانی به بهانه مبارزه با قاچاق مانع ارتزاق مردم شده اند مبارزه با قاچاق خواسته همه نمایندگان است اما کوله بر و ملوان قاچاقچی نیستند، به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت، قیمت سوخت را چنان زیاد کرده اید که لنجدار توان نگهداری لنج های خود را ندارد.


***وضعیت آبادان با گذشت 30 سال از جنگ فلاکت بار است

کعبی عنوان کرد: همکاران عزیز فردا 5 مهرماه سالروز شکست حصر آبادان است، این روز بزرگ ملی و هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی را به شما و ملت شریف ایران تبریک می گویم، اما آیا می دانید با گذشت بیش از 29 سال از جنگ تحصیلی اوضاع آبادان هنوز فلاکت بار است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آیا می دانید نرخ بیکاری درآبادان بیش از 30 درصد است، اظهار داشت: آبادان بهترین دارنده شبکه آب و فاضلاب پیش از جنگ بود و امروز به بدترین شبکه آب و فاضلاب تبدیل شده است، بزرگترین پالایشگاه نفت خاورمیانه به اذعان وزیر نفت باید به موزه نفت تبدیل شود چرا در طول سی سال اخیر این پالایشگاه ساخته نشده است اما مشابه آن در مناطق دیگر ساخته شد؟


وی با بیان اینکه "آیا قرار ما با شهدا این بود"، افزود: آیا می دانید آبادان رتبه اول مددجویان سازمان بهزیستی کشور را دارد در صورتی که پیش از جنگ مددکار شهرهای دیگر بود، در مقابل مردم ایران و روح بلند شهدا شرم دارم که آمارها را عنوان کنم، با تحقیق عمق فاجعه را در یابید، پیش از جنگ جمعیت آبادان وخرمشهر یک شصتم جمعیت کل کشور بود در صورتی که هم اکنون یک صد و شصتم جمعیت کل کشور است.


***قسم به خون شهدا برای حل مشکلات آبادان و خوزستان

کعبی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور در دولت شما کارهای آبادان و خرمشهر انجام شد که قابل تقدیر است اما حجم عقب ماندگی به قدری است که عنایت ویژه را می طلب، استاندار و فرماندار را کمک کنید و آنها را با مشکلات استان و شهرستان تنها نگذارید.

نماینده مردم آبادان درمجلس دهم شورای اسلامی اظهارداشت:مردم اروند کنار در حال مهاجرت هستند، به داد آنها برسید و به منطقه آزاد الحاق کنید، پالایشگاه آبادان و خوزستان و پتروشیمی آبادان را بسازید، به خون 4200 شهید آبادانی قسم می دهم اروند رود را لای روبی کنید.

وی با بیان اینکه به کشاورزان و لنجداران کمک کنید و قمیت سوخت را کم کنید، خواستار رسیدگی به وضعیت روستاییان آبادان شد و گفت: تیم ملی فوتبال ایران در دهه 50 ، 11 بازیکن خوزستانی و آبادانی داشت، اما آبادان با 46 هیات ورزشی فعال با برند جهانی فاقد ورزشگاه است.

این نماینده افزود: به داد نخلستان های آبادان برسید میلیون ها نخل به دلیل آب شور در حال خشک شدن هستند.


***وزارت نفت و جهادکشاورزی به خوزستان منتقل شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حسن روحانی رئیس جمهور 80 میلیون ایران است، خواستار استفاده از همه نیروهای انقلاب و نظام شد و گفت: قرار بود از بانوان و جوانان در مدیریت ها استفاده کنید منتظر این وعده هستیم،اگر وزیر نفت وکشاورزی را از خوزستان انتخاب نکردید این دو وزارتخانه را به خوزستان منتقل و وزیر نیرو از فرزندان برومند خوزستان انتخاب کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار