مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد:
اگر جنبه فرهنگی و غیرفروش کتاب را پررنگ کنیم، بی‌تردید، بحث فروش در نمایشگاه هم تقویت می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 27 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ محمود رضا برازش در جلسه شورای برنامه‌ریزی نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، توجه به بخش فعالیت‌های جنبی نمایشگاه را بسیار مهم دانست و افزود: فعالیت‌های متنوع فرهنگی به جذب مخاطب و فروش کتاب کمک می‌کند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی جزو استانهایی است که ظرفیت ویژه برای برگزاری مستقل نمایشگاه کتاب را دارد و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنوعی از فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد به جذابیت و کیفیت آن می‌افزاید.

برازش حضور ناشران برجسته داخلی و خارجی را مستلزم ایجاد جذابیت در نمایشگاه دانست و ادامه داد: ناشری که می‌خواهد در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد، جنبه اقتصادی نمایشگاه برایش حائز اهمیت است، اگر حضور ناشر در نمایشگاه صرفه اقتصادی نداشته باشد، تمایلی به حضور در نمایشگاه ندارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب را باید به هفته فرهنگی با گرایش نشر مکتوب تبدیل کرد، متذکر شد: باید در نمایشگاه فعالیت‌هایی فراتر از فروش کتاب تعریف کرد، خراسان رضوی و مشهد در حوزه فرهنگی دارای پتانسیل و ظرفیت‌های زیاد است و می‌توان از این ظرفیت استفاده و فعالیت‌های متنوع فرهنگی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر جنبه فرهنگی و غیرفروش کتاب را پررنگ کنیم، بی‌تردید، بحث فروش در نمایشگاه هم تقویت می‌شود.

برازش با اشاره به فرصت مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده کنیم، ظرفیت‌های فرهنگی، نویسندگان و شخصیت‌های علمی مشهد را معرفی کنیم، حضور شخصیت‌های فرهنگی و مسوولین در نمایشگاه نیز می‌تواند به جذابیت نمایشگاه بیفزاید.

وی توجه به شهرستان‌های خراسان رضوی را نیز حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: شهرستان‌های این استان نیز قابلیت‌های فرهنگی بسیاری دارد، هر روز نمایشگاه به فرهنگ یک  شهرستان اختصاص یابد، شهرستان‌هایی مانند نیشابور، سبزوار، تربت و گناباد این پتانسیل را دارند.

در ادامه این جلسه، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز بر حضور کیفی ناشران ملی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: هر سال در نمایشگاه مشهد ناشران خارجی حضور داشته‌اند، اما امسال با توجه به اینکه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، باید سعی کنیم با استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور ناشران خارجی پررنگ‌تر و کیفی‌تر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار