معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی می گوید که اجرایی شدن راه آهن گرگان - مشهد نیاز به اعتبارات ویژه دارد و مجلس شورای اسلامی می تواند در تامین منابع آن به دولت کمک کند.
کد خبر: ۵۰۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 28 September 2017
به گزارش تابناک : ابراهیم محمدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم ورود اولین قطار کانتینری چین به ایران از طریق راه آهن اینچه برون گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: راه آهن جمهوری اسلامی هیچ مشکلی در احداث این خط ریلی ندارد به شرط آنکه منابع مالی مورد نیاز آن تامین شود.
وی بدون اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز این طرح ملی افزود: توسعه خطوط ریلی هم در حوزه مسافری و هم باری و ترانزیتی از رویکردهای راه آهن جمهوری اسلامی است.
وی به ورود نخستین قطار کانتینری از چین به ایران از مسیر اینچه برون گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: این قطار ترانزیتی در راستای توافق چهار جانبه بین ایران، ترکمنستان، قزاقستان و چین وارد ایران شده و قرار است تا پایان سال جاری 6 قطار دیگر نیز از طریق این خط ریلی وارد ایران شود.
محمدی اضافه کرد: براساس این توافق ، تعرفه واحدی در حمل بار از تجار و بازرگانان این چهار کشور دریافت می شود و طول سیر آن نیز از 30 روز به 14 روز کاهش می یابد.
وی توسعه خطوط ریلی را امری الزامی برای کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و دسترسی آن به دریا می توان از این ظرفیت در ترانزیت کالای هشت کشور همسایه که به دریا راه ندارند، استفاده کرد.
محمدی گفت: اگر به توسعه خطوط ریلی برای ترانزیت کالا در کشور توجه ویژه شود علاوه بر رونق اقتصادی و کسب درآمد پایدار، در ایجاد اشتغال و افزایش سطح رفاه مردم بویژه در مناطق مرزی نیز بسیار موثر است.
 اولین قطار کانتینری چین به ایران از طریق کریدور ریلی اینچه برون در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان در استان گلستان، روز پنجشنبه با حضور مسئولان بلندپایه استان گلستان و نیز معاون راه آهن جمهوری اسلامی به کشورمان وارد شد که به معنای گشایش مسیر جدیدی برای گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری با کشور چین و کشورهای آسیای مرکزی و ترانزیت کالا از طریق راه آهن است.





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار