رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: حجم ترافیک در در جاد‌ه بین‌المللی سمنان ـ مشهد مقدس ‌سنگین است.
کد خبر: ۵۰۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 28 September 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ حسن خسرو جردی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: ترافیک در سراسر محورهای مواصلاتی استان سمنان از روز گذشته نیمه سنگین بوده است و این مسئله تا پایان تعطیلات روز دهم ماه محرم ادامه دارد.

وی افزود: امروز حجم ترافیک در برخی محورهای استان سمنان کمتر شده است اما پیش‌بینی می‌شود تا عصر میزان ترافیک در این محورها سنگین شود.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه مسافران و رانندگان خودروها مسائل ایمنی را برای تردد از راه‌های استان سمنان رعایت کنند اذعان کرد: روز یکشنبه مصادف با دهم محرم و روز عاشورا ترافیک در تمام‌مسیرهای استان سمنان نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین‌های عزاداری سنتی در روزهای تاسوعا و عاشورا در برخی مناطق روستایی بیان کرد: محورهای مواصلاتی که از برخی روستاهای گرمسار، دامغان و شاهرود عبور می‌کند حجم ترافیک سنگین‌تر خواهد بود.

خسرو جردی در ادامه با تأکید بر اینکه در این مدت محدودیت ترافیکی درراه‌های استان سمنان وجود ندارد خاطرنشان کرد: در آئین‌های عزاداری در مسیرهای روستایی گروه پوشش ترافیکی اعزام می‌شود و برای این مهم نیازمند همکاری مردم و عزاداران و مسئولان هیئت‌های مذهبی هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان هیئت‌ها مراسم‌های عزاداری را در سطح جاده‌ها برگزار نکنند تأکید کرد: این مسئله می‌تواند بخش عمده‌ای از حجم ترافیک را در ایام تعطیلات کاهش دهد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به برخی توصیه‌های ترافیکی ایام عزاداری محرم‌الحرام تأکید کرد: در هر دسته عزاداری حداقل یک یا دو نفر که ملبس به کاور شبرنگ باشند را به‌منظور هدایت هیئت، عابران پیاده و یا خودروهایی که قصد عبور دارند مسئول کنند.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله مناسب بین اعضای هیئت برای تسریع درروند حرکت عزاداران انجام شود تا حرکت هیئت سامان‌دهی شود.

خسروجردی با تأکید بر اینکه مسئولان هیئت‌ها از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان یا کندی عبور و مرور می‌شود خودداری کنند افزود: عزاداران در حین برگزاری مراسم عزاداری به‌ویژه در ساعات پایانی شب از استفاده از ابزارهایی مانند طبل که صداهای بلندی را تولید می‌کند خودداری کنند.

وی در ادامه خواستار شد: هیئت‌های عزاداری همکاری لازم را با عوامل نیروی انتظامی و ترافیکی داشته باشند و فقط از مسیرهای تعیین‌شده حرکت کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه به رانندگان اذعان کرد: از پارک خودرو در مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری خودداری کنند؛ درصورتی‌که وسیله نقلیه موجب سد معبر و یا درحرکت هیئت‌های عزاداری اختلال ایجاد کند پلیس‌راه مطابق با قانون می‌تواند خودرو را با جرثقیل جابه‌جا کند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در این ایام عموم مردم سیاه‌پوش هستند رانندگان توجه کافی به جلو داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

خسرو جردی با بیان اینکه هرگونه نوشتن اشعار و یا الصاق برچسب و پوستر بر روی شیشه و بدنه خودرو برخلاف قوانین و مقررات بوده و ممنوع است اذعان کرد: در این صورت راننده متخلف برابر با قانون در مرکز استان موظف به پرداخت 300 هزار ریال و در سایر شهرستان‌ها 200 هزار ریال جریمه می‌شوند.

وی اضافه کرد: پوشاندن خودرو بارنگ و گل‌آلود کردن آن مطابق با قانون قوانین راهنمایی و رانندگی ممنوع بوده و راننده متخلف باید در مرکز استان 300 هزار ریال و در سایر شهرستان‌ها 200 هزار ریال جریمه پرداخت کنند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با تأکید بر اینکه برخی از افراد در این ایام پلاک خودرو را مخدوش و یا بارنگ و گل می‌پوشانند بیان کرد: پوشاندن پلاک خودرو نیز ممنوع است و اگر راننده‌ای به‌صورت عمد نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو اقدام کند مطابق با قانون علاوه بر پرداخت 600 هزار ریال جریمه خودرو متخلف نیز توقیف می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و قوانین پلیس‌راه خودروها حق ورود به محدودیت‌های ترافیکی ایجادشده از سوی پلیس را ندارند و در صورت مشاهده چنین تخلفی با راننده خاطی برخورد می‌شود.

خسروجردی در پایان با اشاره به نکاتی ویژه عابران پیاده خاطرنشان کرد: به سبب کمبود پارکینگ عمومی در سطح شهر و اطراف هیئت‌های مذهبی، مساجد و محل‌های عزاداری افراد از آوردن وسایل نقلیه برای شرکت در مراسم‌های عزاداری تا حد ممکن خودداری کنند.

وی با اشاره به محدودیت دید رانندگان در شب و با توجه پوشش عزاداری مردم بیان کرد: در این شب‌ها عموم شهروندان از لباس مشکی استفاده می‌کنند بنا براین عابران پیاده از گذرگاه‌های ایمن ویژه پیاده‌رو استفاده کنند و برای عبور از عرض خیابان از محل‌هایی که دارای روشنایی کافی و پل عابر پیاده و یا خط‌کشی ویژه عابران پیاده استفاده کنند.

رئیس پلیس‌ راه استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های ترافیکی درون شهر در طول شبانه‌روز با تلفن 120 تماس بگیرند.





منبع : 9 صبح 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار