کد خبر: ۵۰۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 30 September 2017
 به گزارش «تابناک یزد»، کارلوس کی‌روش در نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران که با حضور ۲۴ بازیکن در ورزشگاه آزادی برگزار شد، درباره وضعیت تیمش به منظور دیدار دوستانه با توگو و روسیه اظهار کرد: این آغاز برنامه‌های ما برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. این شروع بلندمدت برنامه ماست که تا پایان فروردین ماه و تقریبا تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. در اکتبر با یک تیم آفریقایی و اروپایی دیدار، در ماه بعد و نوامبر با یک تیم از آمریکایی جنوبی و یک تیم اروپایی دیدار می‌کنیم و پس از آن منتظر قرعه‌کشی جام جهانی در ماه دسامبر می‌مانیم تا بر اساس قرعه‌کشی، رقبای دوستانه خودمان را انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: برنامه‌ آماده‌سازی که در حال حاضر شروع کرده‌ایم این است که ما ۳۷ تا ۴۰ بازیکن را در ذهن‌مان داریم که برترین بازیکنان فوتبال ایران هستند. منصفانه و درست این است که تلاش کنیم این فرصت را به بازیکنان جوان که توانایی حضور در تیم ملی را دارند بدهیم. برای همیشه گفته‌ام که تیم ملی خانه‌ای است که پنجره و دری ندارد و این خانه متعلق به برترین بازیکنان فوتبال ایران است تا در بهترین شرایط برای تیم ملی فوتبال ایران تلاش کنند. در ماه می سال ۲۰۱۸ امیدوار خواهیم بود که تعداد این بازیکنان کمتر شود و بتوانیم بهترین و برترین بازیکنان را که شامل ۲۳ نفر می‌شوند به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ببریم.

کی‌روش درباره محرومیت مهدی طارمی گفت: مطمئنا هم این اتفاق هم به خود طارمی و هم به باشگاه پرسپولیس و همین طور هواداران، ضربه می‌زند. حتی تیم ملی هم در این میان متضرر می‌شود چرا که بازیکن از لحاظ روحی نمی‌تواند آماده باشد. کاری که ما باید بکنیم این است که در چند ماه آینده بازیکن را به صورت کامل از لحاظ روحی و فیزیکی آماده نگه داریم تا برای بازی‌های ملی مشکلی نداشته باشد. اما این اتفاقی که افتاد آن هم در سال ۲۰۱۷، یک اتفاق عجیب و شرم آور بود که لطمه زیادی به اعتبار فوتبال ایران می‌زند و یک نفر باید مسئولیت این اتفاق را قبول کند.

او ادامه داد: من تلاش کردم با جزئیات بیشتری از این ماجرا مطلع شوم. به شخصه فکر می‌کنم اتفاقی که درباره مهدی طارمی افتاده است برای اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران شرم‌آور است و ضربه بزرگی به این اعتبار بین‌المللی زده است.

کی‌روش درباره اینکه مهدی طارمی اکنون بازی‌های تیمش در باشگاه را هم از دست داده و آیا این تخلف را مربوط به باشگاه می‌داند گفت: من راجع به باشگاه صحبت نمی‌کنم چون به من ربطی ندارد. این مسائل به تیم ملی ربطی ندارد ولی هر اتفاقی هم که بیفتد ما باید تلاش کنیم بازیکن را از لحاظ روحی و فیزیکی کاملا آماده نگه داریم البته این اتفاق نباید رخ می‌داد.

او در پاسخ به این سوال که تا چه حد احتمال دارد بازیکنان لژیونری مانند کاوه رضایی و سروش رفیعی به تیم ملی دعوت شوند تاکید کرد: همان طور که گفتم تیم ملی خانه‌ای است که در و پنجره‌ای ندارد. درهای این تیم به روی بازیکنانی که استحقاق حضور در این تیم را دارند باز است چون این بازیکنان در حال حاضر لژیونر هستند و امکان حضو ردر این اردو را نداشتند فعلا دعوت نشدند اما اگر توانایی لازم را داشته باشند به تیم ملی دعوت خواهند شد. آن‌ها بازیکنانی هستند که نام‌شان در فهرست بزرگ ما قرار دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره تصمیم سامان قدوس برای بازی در تیم ملی ایران به جای تیم ملی سوئد خاطرنشان کرد: وظایف ملی و بازیکن در تیم ملی مانند بازی کردن در باشگاه نیست و دو شرایط متفاوت است. وقتی درباره تیم ملی صحبت می‌شود باید درباره احساسات و علائق شخصی اشاره شود. وقتی راجع به تیم ملی صحبت می‌کنیم همانند پیشنهادهایی نیست که از رئال مادرید و منچستریونایتد دریافت می‌کنید بلکه وقتی درباره تیم ملی صحبت می‌شود درباره هویت، فرهنگ و داشته‌های شماست. یا این موضوع در خون شماست یا وجود ندارد. همان طور که گفتم بگذارید خون، علائق، احساسات و طبیعت درونی افراد صحبت کنند.

کی‌روش در واکنش به اینکه چرا مانند برخی دفعات گذشته فهرست تیم ملی قبل از نخستین تمرین این تیم اعلام نشده یادآور شد: دلیل این موضوع این است که همان طور که می‌دانید لیست نهایی تیم ملی باید بعد از بازی‌های یکشنبه اروپا اعلام شود. بخشی از بازیکنانی که در این تمرین حضور دارند فقط در چند روز آینده ما را همراهی می‌کنند اما لیست نهایی پس از بازی‌های یکشنبه اعلام می‌شود. یکشنبه ساعت ۹ یا ۱۰ شب فهرست نهایی را مشاهده خواهید کرد.
 
 
//ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار