کد خبر: ۵۰۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 30 September 2017

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، پشت پرده ماجرای رای گیری در اقلیم کردستان عراق، اهمیت تبیین فرهنگ عاشورا در جامعه، قدردانی از مدافعان حرم به عنوان پیروان اصلی و واقعی عاشوراو کربلا ، تاکید بر پرهیز از قوم گرایی و طایفه ای کردن عزاداری حسینی از جمله موضوعات مهمی بودند که امامان جمعه اردبیل این هفته در تریبون نماز جمعه مطرح کردند.

 

امام جمعه اردببل: آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده رای‌گیری در اقلیم کردستان عراق قرار دارند/مدافع حرم پیروان اصلی و واقعی عاشورا و کربلا

حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: شهید حججی از سرمایه‌های عظیم اسلام و انقلاب بود که تشییع باشکوه پیکر مطهر این شهید والامقام نشان از بزرگی جایگاه شهید حججی در نزد خداوند است.

وی با بیان اینکه تمام دنیا در برابر شهید حججی سر تعطیم فرود آوردند، گفت: شهدای مدافع حرم زمینه‌ساز امنیت و آرامش در کشور شده‌اند و افتخار انسانیت و بشریت به شمار می‌روند که با جانفشانی و ایثارگری خود درس ایثار و آزادگی به مردم جهان داده‌اند.

وی شهدای مدافع حرم را پیروان اصلی و واقعی عاشورا و کربلا دانست و تصریح کرد:‌ شهدای مدافع حرم با تاسی از شهدای کربلا و هشت سال دفاع مقدس در برابر ظلم و کفار زمان ایستادند و در این مسیر جان خود را نثار کردند تا آزادگی و مردانگی خود را به دنیا نشان دهند.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه کربلا همیشه زنده و جاوید است، افزود: نور خدا در کربلا و واقعه عاشورا جاری است و تا این فرهنگ در جهان جریان دارد اسلام پیروز میدان خواهد بود و در صورتی که عاشورا و کربلا را به درستی درک کنیم شاهد جامعه‌ای پویا و معنوی خواهیم بود.

وی با اشاره به رای‌گیری در اقلیم کردستان عراق و رواج ملی‌گرایی افراطی در منطقه بیان کرد: این اقدامات دسیسه دشمنان اسلام بوده تا با ایجاد کشورهای کوچک در خاورمیانه حضور استثماری خود در منطقه را بیشتر از گذشته زمینه‌سازی کند.

فروغی اظهار کرد: این اقدامات در اقلیم کردستان عراق تحرکاتی در راستای عملی کردن طرح خاورمیانه جدید که آمریکا آن را سال‌ها پیش طراحی کرده، بوده و با این تحرکات و اقدامات به دنبال عملیاتی کردن نقشه‌ها و توطئه‌های شوم خود در منطقه برای غلبه بر اسلام است.

خطیب جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه در پشت پرده ماجرای رای‌گیری در اقلیم کردستان عراق رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دارند، گفت:‌ باید مردم منطقه در این زمینه هوشیاری لازم را داشته و اجازه ندهند تا این دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان عملیاتی شود.

 

امام جمعه اصلاندوز:همه پرسی اقلیم کردستان عراق توطئه استکبار و رژیم صهیونیستی است

 به گزارش ارس تبار، حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز از حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی قدردانی کرد و گفت:تشییع پیکر آن شهید گرانقدر مدافع حرم دارای عظمت و عشق بود که با استقبال پرشکوه و بی نظیر ملت ایران روبرو شد.

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در کنار تابوت شهید محسن حججی گفت:مقام معظم رهبری فرمودند که همه شهدای ما عزیزند، لکن خصوصیتی در این جوان(شهید حججی) وجود دارد که خداوند نام این جوان عزیز شما را بلند کرده است.

امام جمعه اصلاندوز افزود:ایشان دقایقی با خانواده‌ این شهید عزیز به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو کردند.

 

حجت الاسلام اسدزاده در ادامه به رفراندوم اقلیم کردستان عراق که متأسفانه با دسیسه استکبار جهانی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی نقشه ریزی شده است اشاره کرد و آن را توطئه دیگر دشمنان خواند.

 

وی این اقدام را خلاف قانون اساسی عراق که در حال شکل گیری است دانست و گفت:برادران کرد عراق باید در مقابل نقشه های شوم دشمنان آگاهی و بصیرت داشته باشند تا توطئه های آنان خنثی شود.

 

حجت الاسلام اسدزاده در ادامه با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به تاریخ وقایع این روز عزیز اشاره کرد و گفت:تاسوعا و عاشورا برای همه درس آگاهسازی است.

 

وی به بیان زنذگانی حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود:عاشورا روزی  است که آسمان و زمین و دریاها برای امام حسین علیه السلام روضه خوانده و اشک‌ماتم ریختند و عزادار شدند.

 

امام جمعه اصلاندوز به نقش حضرت زینب(س)در دشت کربلا و جریان اسارت کاروان امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت:کسانی که در عاشورا شهید شدند آگاه ترین و برگزیده ترین بندگان خدا در دنیا بودند.

 

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ‌ عاشورائیان در شهر مرزی اصلاندوز در عصر تاسوعای حسینی از همگان خواست فردا ساعت ۳ بعد از ظهر در این مراسم که در خیابان شهید بهشتی این شهر برگزار می شود حضور پرشکوه داشته باشند.

 

امام جمعه گرمی :اخلاق در قیام کربلا محور بود/ حوادث دردناک کربلا همیشه در دل ها باقی خواهد ماند

به گزارش سیفار، حجت الاسلام و المسلمین صفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گرمی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: عاشورا دانشگاهی است که درس انسانیت و انسان سازی می‎دهد.

وی با بیان اینکه راز ماندگاری کربلا بخاطر تعداد شهدا و یا کشته های طرف مقابل و ظالم نبود، گفت: منحصر به فرد شدن قیام عاشورا این است که این قیام ، یک قیام اخلاقی است. انقلاب‌های بسیاری در طول تاریخ اتفاق افتاده است که در مسیر خود ، اخلاق را قربانی سیاست و مبارزه کرده اند اما اخلاق در قیام کربلا ، محور بود.

صفری افزود: عاشورا واقعه‌ای است که سال ها از وقوع آن می‌گذرد؛ اما هنوز جاذبه آن، نه تنها مسلمانان، بلکه تمامی آزادگان را به سوی خویش جلب می‌کند در طول تاریخ بشریت ، اتفاقات زیادی افتاده است که خیلی از آنها به فراموشی سپرده شده و به تاریخ پیوسته اند ؛ اما واقعه کربلا تنها واقعه تاریخی است که از آغاز شکل گیری تا امروز، چون خورشیدی فروزان با پرتو تابناک خود، تاریکیها را می زداید و به جانهای خسته از ستم، گرما و انرژی می بخشد.

امام جمعه گرمی یکی از مهم ترین پیام های واقعه عاشورا را تسلیم شدن امام حسین(ع) در برابر امر خداوند عنوان کرد تا جاهلیت به وجود آمده از بین برود، اظهار کرد: پیام دیگرعاشورا استقامت، صبر و امید است و اینکه خداوند قادر بر تمام مسایل است؛ انسانی که به این مراحل برسد و این پیام را در زندگی خود متجلی کند، هیچ گاه در برابر زور و باطل قد خم نمی کند چون به خداوند تکیه دارد و ایمان دارد که حق و حقیقت، نهایتاً پیروز است به این صورت است که پیام امام حسین(ع) و عاشورا، جهت زندگی انسان ها را تغییر می دهد و اتفاقا در تحمل سختی های دنیای امروز هم راه گشاست.

وی، گفت: جریان شهادت امام حسین علیه السلام و حوادث دردناک و اسف‏انگیز کربلا، آثار حزن ‏انگیز به جای گذاشته است که هرگز فراموش نخواهد شد و همیشه در دل ها باقی خواهد ماند.

 

امام جمعه کوثر:فکر امام حسین(ع) برای بشریت است، نباید این فکر را طایفه ای و محله ای کنیم

به گزارش کوثرخبر، حجت الاسلام والمسلمین بیگی در خطبه های امروز نماز جمعه کوثر ضمن تبریک روز بزرگداشت یاد و خاطره فرماندهان دفاع مقدس اظهار کرد: هشتم محرم روز بزرگداشت فرماندهان بزرگ دفاع مقدس است، شالوده ذهن شهدا و رزمندگان کربلا و محرم بود و هم اینک فرماندهان نیروهای مسلح با ترویج این بینش ملزومان نهضت حسینی را در نیروهای مقدس و مسلح تبیین داده اند.

وی ادامه داد: افکار فرماندهان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بر اصول و پایه دین و ایمان بنا شده بود، فلذا بر این اعتقاد داشتند که اگر شهر سقوط کند با ایثار و شهادت می توانند باری دیگر خرمشهر ها را آزاد کنند ولی اگر ایمان و دین آدمی سقوط کند به سختی می توان آن افکار و اذهان اسلامی را به وجود بازگرداند.

خطیب جمعه کوثر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی راس ساعت 5 عصر با حضور تمامی مسلمین جهان برگزار می شود، امروز باید با دشمنان حسین و افکار یزیدیان زمان جنگید، فلذا اینک سخت تر و پیچیده تر از زمان امام حسین(ع) است چرا که انحراف در دستگاه سروروسالار شهیدان که دشمنان اسلام آن را به طرق متعدد برنامه ریزی کرده اند بیش از پیش ملموس است.

امام جمعه کوثر اضافه کرد: 1400 ساله که شیعه همچنان در دستگاه امام حسین(ع) سربلند و سرافراز است، امام حسین با دیدگاه و افکار شمر و یزید به جنگ برخواست و شهید شد تا اسلام بماند، امروزه باید با افکار یزیدیان زمان جنگید و هیهات من الذّله را برای جهانیان بخصوص دشمنان اسلام معنا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی خاطر نشان کرد: فکر و بینش امام حسین(ع) برای بشریت و ازآن جهانیان است، نباید با افکار و اذهان منحرف و متعدد این فکر را محله ای و شهرستانی کنیم، سروروسالار شهیدان در کربلا طایفه گری نکرد که امروز ما در این دستگاه با قمه زنی و دیگر افکار منحرف آب به آسیاب دشمن بریزیم؛ اگر نذر دارید و خواهان خون دادن در راه حسین(ع) هستید به بیمارانی خون دهید که در بیمارستانها نیازمند خون هستند، در غیر این صورت و با تحرکات منحرف راه درست را انتخاب نکرده اید و اعمال شما حرام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر تصریح کرد: امروزه دنیا دنیای شیشه ای است مواظب باشید با تحرکات منحرف که دشمن پشت پرده این تفکر خصمانه است، آبروی حسین و حسینیان هدر نرود.

وی در پایان با تقدیر از دستجان حسینی نوجوانان کوثری در قالب احلی من العسل گفت: چه خوب است که نوجوانان شهر با این تفکر حسینی در نهضت حسینی شورو شعور حسینی را تبیین و ترویج می دهند و چه زیبا می شد که کسبه، بازاریان، معلمان، مسئولان، پیرغلامان و جوانان نیز در قالب دستجات حسینی همه روزه برنامه سینه زنی و عزاداری در مسجد جامع حضور می یافتند، انشاالله با راه اندازی انجمن ها و تشکل های اسلامی چنین خواسته ها نیز اجابت خواهد شد.

 

امام جمعه مشگین‌شهر:طرح خاورمیانه بزرگ با شکست مواجه می‌شود/ مسئولان بخشی از خسارت دیدگان سیل را جبران کند

 

به گزارش سفیرمشکین، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 7 مهر ماه با اشاره به حوادث اخیر در شهرستان گفت: خوشبختانه ستاد بحران شهرستان به جد وارد عمل شده تا دست به دست هم داده و این بحران را مدیریت کنند لذا از مسئولان شهرستان و اعضای ستاد بحران انتظار می‌رود بخشی از خسارات وارده به حادثه دیدگان را جبران کنند.

وی با انتقاد از تشکیل صف‌های طولانی در جایگاه‌های cng مشگین‌شهر گفت: مسئولان باید در اسرع وقت مشکل جایگاه‌های تعطیل را رفع و نسبت به بازگشایی آن اقدام کنند.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به تشییع جنازه شهید حججی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تواضع تمام بر تابوت شهید حججی بوسه زد و این جایگاه والای شهداست که همیشه مورد احترام بوده است.

وی با تشریح جریانی شدن شهید حججی گفت: اخلاص، نیت پاک، حرکت به موقع و نیاز جامعه موجب شد شهید حججی به جریان تبدیل شده و عزت را برای کشور به ارمغان آورد.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به جریانات میانمار گفت: مردم میانمار در اوج مظلومیت و در سکوت مرکبار جوامع حقوق بشری دچار کشتد و کشتار شده و در پشت پرده تمام این جریانات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار قرار گرفته است.

وی با اشاره به شکست غرب در خاورمیانه گفت: به دنبال شکست غرب در خاورمیانه به میانمار حمله‌ور شده تا با خارج کردن مردم این منطقه از خاک خود امتیازات آنان را تصاحب کند و شکست خود را با سرمایه‌گذاری در آن منطقه جبران کند.

 

وی تاکید کرد: همانطور که غرب در منطقه با شکست مواجه شد به لطف خدا طرح خاورمیانه بزرگ با شکست مواجه خواهد شد.

 

امام جمعه خلخال:دشمن با رواج آسیب ها به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات شیعیان است

به نقل از ازناو ، حجت الاسلام والمسلمین امیر رشتبری خطیب این هفته نماز جمعه خلخال با تسلیت  ایام عزاداری سید وسالار شهیدان بر حضور گسترده در مراسمات تاسوعا و عاشورا تاکید وگفت: دشمن به با رواج آسیب هایی همچون قمه زنی به دنبال تخریب شیعه وکمرنگ نمودن اعتقادات مسلمین و شیعیان است.

حجت الاسلام رشتبری امام جمعه خلخال باشاره به اینکه دشمن به دنبال جریان سازی و تقویت آسیب ها است گفت: عاشورا نقطه مقابل برای رفع آسیب هاست و تازمانی که عاشورا زنده است مکتب و سیره اهل بیت ادامه خواهد یافت و از گزند دشمنان در امان خواهیم بود.

امام جمعه خلخال با اشاره به طرح وبرنامه مسئولین کردستان عراق گفت: این اقدام خوبی نبوده و دشمن با مطرح نمودن این طرح می خواهد جای پایی برای اسرائیل در منطقه ایجاد کند.

امام جمعه خلخال با اشاره به اظهارات نسجیده ترامپ در سازمان ملل بر علیه کشورمان گفت: رئیس جمهور کشورمان به خوبی با استواری و قاطعیت جواب آنان راداد و انتظار می رود در همیشه و همه مسائل اینگونه همچون مواضع صریح و محکم مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان از حقوق ملت ایران دفاع شود.

وی به هفته نیروی انتظامی اشاره و این هفته را به تمامی تلاشگران عرصه نظم وا منیت اجتماعی تبریک و گفت: وظیفه نیروی انتظامی برقراری امنیت اسلامی وا جتماعی است.

امام جمعه خلخال با اشاره به شهردار خلخال  و مطالبات مردم وا نتظارات مردم گفت: کسانی که در عزل و نصب ها دخالت مستقیم و یا غیر مستقیم دارند و یا کسانی که جز وظایف آنها باید توجه نمایند که صلاح مردم در نظر گرفته شود.

امام جمعه خلخال تشییع پیکر شهید حججی و حضور رهبر معظم انقلاب بر سر پیکر این شهید را اشاره وافزود: شهید حججی در تاریخ جهان عزت آفرینی کرد.

 

امام جمعه پارس آباد مغان:همه پرسی کردستان عراق زمینه سازی برای حیات رژیم صهیونیستی است/ شهید حججی نشان داد مردم پای آرمانهای شهدا هستند

به گزارش آران مغان، حجت الاسلام سید سعید رشادی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پارس آباد با اشاره به انتخابات در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: امروز ما مشاهده می‌کنیم هر فتنه‌ای در جهان اسلام به‌وجود می‌آید دست استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در کار است.

وی با بیان اینکه انتخابات اخیر اقلیم کردستان عراق، فتنه دشمنان اسلام بعد از شکست داعش است که می خواهند منطقه را ناامن کنند، گفت: برای اینکه بتوانند توجه جهان اسلام را از قدس شریف منحرف کنند و بین امت اسلامی اختلاف ایجاد کنند تجزیه کردستان عراق را پیش کشیدند تا رژیم صهیونیستی به راحتی بتواند در یک حاشیه‌‌ امنی به حیات خود ادامه دهد.

خطیب جمعه پارس آباد در ادامه از حضور گسترده مردم در مراسم سوگواری حضرت امام حسین (ع) قدردانی کرد و از همه هیأت‌ها و عزاداران حسینی خواست در تجمع روز تاسوعا و همچنین نماز ظهر عاشورا حضوری یکپارچه و هماهنگ داشته باشند.

رشادی با تاکید براینکه امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف قیام کرد و حماسه ای بزرگ آفرید، افزود: تا زمانی که امربه معروف و نهی از منکر در جامعه احیا و حفظ شود مردمان آن جامعه از آسیب ها و بلایای دشمنان در امان خواهند ماند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به بازگشت پیکر مطهر شهید حججی و تشییع باشکوه او در کشور، گفت: با بازگشت پیکر بی‌سر شهید محسن حججی، مردم نشان دادند حول محور ولایت فقیه و پای آرمانهای شهدا و ارزشهای دفاع هستند.

امام جمعه پارس آباد در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی، گفت: آتش نشانان، ایثارگران همیشه در صحنه اند که زحمات زیادی در راه حفظ جان و مال مردم می کشند و نمونه بارز این تلاش ها شهادت شماری از آتش نشان در تهران بود که در راه نجات مردم جانشان را فدا کردند.

وی یادآور شد: هفتم مهر سالروز شهادت سرداران سپاه اسلام شهیدان فلاحی، فکوری، جهان آرا، نامجو و کلاهدوز است که در سال 60 به شهادت رسیدند.

رشادی، روز همدردی و هم‌بستگی با کودکان مظلوم فلسطین، هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس، روز سالمندان و روز تجلیل از اسرا و مفقودان را گرامی داشت و گفت: ما مدیون زحمت‌های همه عزیزان ایثارگر هستیم.

امام‌جمعه پارس آباد همچنین با انتقاد از وضعیت نامناسب نظافت این شهر، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری نظافت و رفت و روب شهر است که متأسفانه در پارس آباد این وظیفه فراموش شده است و اهمیت چندانی به نظافت کوچه و خیابان داده نمی شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهردار پارس آباد به نظافت شهری توجه ویژه ای داشته باشند خواستار رسیدگی به محله ایثارگران شد و گفت: با اینکه جدول کشی این محله انجام شده اما آسفالت خیابان این محله هنوز انجام نشده و اهالی خواستار حل و رسیدگی به این مشکل هستند.

امام‌جمعه اهل تسنن عنبران؛ درسی را که امام حسین(ع) به بشریت آموخت، در زندگی اجرا کنیم

به گزارش شکوه فرهنگ، حجت الاسلام سید یاور مرادی در خطبه این هفته نماز جمعه شهر عنبران به تشریح روایاتی از پیامبر اسلام پرداخت و گفت: یکی از درخواست هایی که  پیامبر در معراج از خداوند کرد، مقام بندگی و عبودیت خداوند بود.

 

امام جمعه عنبران ادامه داد: هر چه قدر انسان بندگی خودش را برای خداوند ثابت کند همان اندازه به خداوند نزدیک تر خواهد شد و در نزد خدا ارزش و مقام خاصی پیدا می کند.

 

 

حجت الاسلام مرادی احیا کننده دین رسول خدا را امام حسین(ع) دانست و گفت: امام حسین(ع) با بندگی و عبودیت خود و به تاسی از قرآن، در برابر بدترین دشمنان قیام کرد تا دین رسول خدا زنده بماند.

 

وی همچنین دلیل پایداری نهضت امام حسین(ع) را در بندگی خالصانه ایشان دانست و عنوان کرد: درسی که امام حسین(ع) به بشریت آموخت را باید در زندگی اجرا کنیم و مثل یاران ایشان در برابر مشکلات صبر داشته باشیم.

 

امام جمعه اهل سنت عنبران با اشاره به شهادت امام حسین(ع) افزود: ابا عبدالله الحسین(ع) شهید شد تا انسان ها بیدار شوند و امروزه نیز باید این شهادت ها در ما ادامه پیدا کند تا عدالت و انسانیت در جامعه حاکم باشد.

 

حجت الاسلام مرادی در پایان خطبه ها، به فضیلت و اعمال روز عاشورا پرداخت و گفت: عیادت از مریض در روز عاشورا و خواندن  نماز های مخصوص آن روز، دارای اجر و ثواب زیادی است.

 

 پیش از خطبه های نماز جمعه نیز از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با اهدای جوایزی تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار