مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: آمار بیکاری استان امسال در فصل بهار، 10.9 درصد بود که نسبت به سال گذشته کاهش داشت.
کد خبر: ۵۰۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ 02 October 2017
به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی با اشاره به آمار بیکاری در استان قم اظهار کرد: سال گذشته آمار بیکاری استان در فصل بهار حدود 14 درصد بود، اما در ادامه این آمار کاهش پیدا کرد و آمار بیکاری استان قم در سال 95، 11.2 درصد بود که از میانگین کشور در آن سال کمتر است.
 
وی ادامه داد: آمار بیکاری استان قم امسال در فصل بهار، 10.9 درصد بود که نسبت به سال گذشته کاهش داشت، نرخ بیکاری را مرکز آمار اعلام می‌کند و این مرکز آیتم‌های مختلفی را برای اعلام این آمار در نظر می‌گیرد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: قرار بود شهرداری هشت مرکز را برای ساماندهی کارگران ساختمانی در اختیار ما قرار بدهد، اما موفق نشدیم که این مراکز را بگیریم، باید با ایجاد مراکز ساماندهی کارگران ساختمانی، وضعیت این کارگران را بهتر کنیم.
 
کاویانی با اشاره به ضرورت ساماندهی مکان‌های استقرار کارگران ساختمانی اظهار کرد: این کارگران باید در اماکنی باشند که از حداقل امکانات برخوردار است و کارفرمایان بتوانند با اطمینان بیشتری کارگران ساختمانی را به سر کار ببرند و انجمن صنفی هم بتواند این کارگران را بیمه کند.
 
وی ادامه داد: استان قم در زمینه تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده در کشور رتبه نخست را دارد و به دنبال این هستیم که همه کارگران ساختمانی در استان بیمه شوند، شهرداری قم قول‌های مساعدی را برای در اختیار گذاشتن یک سری مراکز برای ساماندهی کارگران ساختمانی داده و این مراکز در بسیاری از استان‌ها به وجود آمده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در مراکز ساماندهی کارگران ساختمانی، درخواست افراد برای به کارگرفتن کارگران ثبت شده و حق و حقوق کارگران براساس قانون پرداخت می‌شود و باید این مراکز در استان قم به وجود بیایند. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار