رئیس کمیسیون عمران و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فرایند تهیه طرح تفصیلی این شهر در مراحل پایانی است و تا چند ماه آینده برای تصویب به کمیسیون ماده پنج ابلاغ می شود.
کد خبر: ۵۰۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 03 October 2017
به گزارش تابناک : محمد هادی مهدی نیا روز سه شنبه افزود: این طرح از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و با ابلاغ و رفع نقص طرح جامع روند تدوین و تصویب آن سرعت می گیرد.
وی با بیان اینکه تدوین طرح جامع مشهد از سال 83 آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح سال گذشته به شهرداری ابلاغ شد ولی هنوز از سوی شهرداری به مجموعه های مرتبط ابلاغ نشده است.
وی گفت: طی مذاکره با شهردار این طرح به زودی برای اجرا به مناطق شهرداری ابلاغ و ملاک عمل قرار می گیرد.
مهدی نیا افزود: در این طرح سند بلندمرتبه سازی و پهنه بندی حریم مشخص نیست که باید توسط اداره کل راه و شهرسازی مشخص و اسناد مربوطه تهیه شود.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ارتفاع بلند مرتبه سازی در مشهد نباید بیشتر از 23 متر باشد، اظهار کرد: پهنه بندی بلندمرتبه سازی در طرح تفصیلی در سه قالب پهنه ، محور و نقاط دارای پتانسیل توسط مشاور با همکاری وزارت راه و شهرسازی در دست تهیه است.
در این طرح که سومین طرح جامع شهر مشهد است، مساحت محدوده شهر 30 هزار و 558 هکتار و مساحت حریم شهر 77 هزار و 541 هکتار تعیین شده و افق طرح تا سال 1405 است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار