مدیر کمیته امداد منطقه یک شهرستان بوشهر گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۲۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۰۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 04 October 2017
سید محمد علی مهیمنیان عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از خدمات کمیته امداد پرداخت کمک هزینه ازدواج به پسران و تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت است.

مدیر کمیته امداد منطقه یک شهرستان بوشهر ادامه داد: تاکنون بسیاری از پسران و دختران نوعروس مددجو تحت حمایت با دریافت کمک هزینه جهیزیه، زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۱۲۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک شهرستان بوشهر به ارزش ۲۴۱ میلیون تومان پرداخت شده است.

مهیمنیان با بیان اینکه مهیا کردن شرایط برای ازدواج آسان جوانان عزم همگانی می‌طلبد افزود: اقلام جهیزیه شامل ۹ قلم از کالای اساسی و مورد نیاز برای آغاز زندگی مشترک است که شامل یخچال، تلویزیون، فرش، اجاق گاز و نیز یک بسته فرهنگی شامل یک جلد کلام االله مجید، مفاتیح الجنان، سجاده و ادعیه به عنوان تبرک به جوانان مددجو اهدا می شود.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان مددجو اشاره کرد و گفت: در این دوره‌های آموزشی موضوعاتی از قبیل مهارت‌های زندگی اسلامی، نحوه مقابله با مشکلات، مدیریت اقتصادی زندگی، مدیریت فرزند و رفتار با همسر آموزش داده می‌شود.

مدیر کمیته امداد منطقه یک شهرستان بوشهر، کمک به ازدواج جوانان نیازمند را یکی از بهترین اقدامات در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود:خیران، مسئولان و همه احاد جامعه در هر زمینه‌ای که می توانند برای سنت پسندیده ازدواج به ویژه ازدواج جوانان نیازمند کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار