نخستین اردوی جهادی فضای مجازی کشور با حضور 109 نفر از بسیجیان روز چهار شنبه در مسجد المنتظر مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۵۰۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 04 October 2017
به گزارش تابناک : فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در مراسم آغازین این اردوی جهادی گفت: امروز، فضای مجازی تنها جنبه اطلاع رسانی ندارد بلکه باید به عنوان محیط عملیاتی به آن نگاه کرد.
سردار یعقوبعلی نظری با بیان اینکه برگ برنده ما در عرصه فضای واقعی جامعه است، افزود: باید این برگ برنده را در فضای مجازی نیز فعالتر از قبل کنیم.
وی اظهار کرد: دشمن می خواهد از فضای مجازی، فضای واقعی جامعه را اشغال کند و با توجه به اینکه عملیات در عرصه فضای مجازی متوجه ذهن انسانها است باید این فضا را از دست دشمن خارج کنیم تا نیروهای ارزشی این فضا را در اختیار بگیرند.
وی ادامه داد: برای موفقیت در هر عملیات 2 نکته قدرت پایه و توجه به فطرت انسانها مهم است، قدرت پایه اگر نباشد شکست می خوریم. قدرت پایه ما اعتقاد است که نسبت به توان و قدرت فعلی و نرم افزاری دشمن تعیین کننده است.
سردار نظری با بیان اینکه قدرت پایه ای و اندیشه ای دشمن سطحی است، اظهار کرد: توان عملیاتی و پایه ای نیروهای ارزشی خوب است که باید این توان را در فضای مجازی تبدیل به محصول کنیم هر چند که در این مسیر ضعف هایی وجود دارد. 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی ادامه داد: در فضای مجازی قدرت پایه ما مبتنی بر فطرت انسانها است که این موضوع کار ما را جلو می اندازد و در کنار آن باید از ظرفیتهای سنتی بسیاری که وجود دارد استفاده کنیم و آنها را با فضای مدرن پیوند بزنیم.

* تشکیل اردو با هدف توجه به دغدغه رهبری
مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در مورد اهداف این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین اردوی جهاد رسانه ای در راستای توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری بر ضرورت حضور جبهه ارزشی در فضای مجازی تشکیل شده است.
عباس محمدیان ادامه داد: 340 نفر از متخصصان سطح یک عرصه فضای مجازی کشور برای حضور در این اردو ثبت نام کردند که به دلیل برخی محدودیت ها 109 نفر از این متخصصان خواهر و برادر بسیجی در این اردو شرکت کردند.
وی اظهار کرد: نمایندگانی از استانهای خراسان جنوبی، قم، گیلان و کرمان نیز برای الگوبرداری از این برنامه و اجرای آن در استانهای خود حضور دارند.
عملیات بزرگ تولید و انتشار محصولات رسانه ای با هدف مهارت افزایی افسران جنگ نرم و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در فضای رسانه و مجازی به مدت سه روز در مشهد ادامه دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار