رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد
محمد حاجیان شهری اظهار کرد: پیمانکاران یکی از مشکلات سیستم جمع آوری پسماند در شهر هستند چرا که در قرارداد آنها قیمت تمام شده ای برای زباله نداریم وقیمت هایی که برای جمع آوری پسماند خشک معین شده است بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۵۰۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 04 October 2017


















به گزارش تابناک رضوی؛ محمد حاجیان شهری اظهار کرد: فرمول محاسبه دریافت عوارض پسماند شهرداری از مردم بر اساس متراژ منزل مسکونی است نه تعداد اعضای خانواده که این شیوه درستی نیست.

وی افزود: ممکن است خانواده هایی با جمعیت کمتر و متراژ ملک بیشتر نسبت به خانواده های پرجمعیت با سرانه تولید زباله بالا هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه اظهارکرد: شهرداری می تواند به جای دریافت عوارض جمع آوری زباله از شهروندان نسبت به فروش کیسه های زباله در سایزهای متنوع متناسب با میزان تولید هر خانواده اقدام نماید.

حاجیان تصریح کرد: برسی های انجام شده نشان می دهد حوزه جمع آوری پسماند در شهرمشهد نیازمند بازنگری دارد و این حوزه نیازمند تغییر مدیریتی بنیادین در همه سطوح است و برای رسیدن به نتایج بهتر در گام نخست باید مدیران شایسته ای را برای ایجاد تغییرات انتخاب کنیم و در گام بعدی با دعوت از کارشناسان خبره از نقطه نظرات انها استفاده کنیم.

حاجیان خاطرنشان کرد: پیمانکاران یکی از مشکلات سیستم جمع آوری پسماند در شهر هستند چرا که در قرارداد آنها قیمت تمام شده ای برای زباله نداریم وقیمت هایی که برای جمع آوری پسماند خشک معین شده است بسیار ناچیز است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: کالاهایی که به مردم به ازای پسماند خشک داده می شود آنقدر نامرغوب است که شهروندان تمایلی به مشارکت ندارند.

وی گفت: ایستگاه های جمع آوری پسماند مشهد باید افزایش یابد و مجوز صدور نخاله های ساختمانی را نیز برای همه صادر کنیم تا از رانت این حوزه جلوگیری شود.

حاجیان شهری بیان کرد: هنوز درحوزه تفکیک از مبدا زباله مشکل داریم که باید کار فرهنگی بیشتری را به انجام رسانیم و آموزش های لازم را به شهروندان ارائه کنیم.
منبع؛ مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار