پس از انتخابات 96 و پیروزی اصلاح طلبان و حامیان دولت در شورای شهر و ریاست جمهوری، فشار برای تغییر و یا ابقای مدیران شهری به متولیان امر شدت گرفته است؛ از این رو هر روزه شاهد مصاحبه های ضد و نقیض جرگه اصلاح طلبی با رسانه های مختلف برای تاثیر بر این روند هستیم.
کد خبر: ۵۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 04 October 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ پس از انتخابات 96 و پیروزی اصلاح طلبان و حامیان دولت در شورای شهر و ریاست جمهوری، فشار برای تغییر و یا ابقای مدیران شهری به متولیان امر شدت گرفته استغ از این رو هر روزه شاهد مصاحبه های ضد و نقیض جرگه اصلاح طلبی با رسانه های مختلف برای تاثیر بر این روند هستیم. 

انتظار اصلاح طلبان سنتی از دولت؛ ابقای استاندار فعلی 
عبایی خراسانی، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان خراسان در مصاحبه ای با ایسنا با بیان اینکه یکی از گزینه‌های شورا حفظ استاندار محترم است، تصریح کرد: محسن مهرعلیزاده استاندار اسبق خراسان رضوی، مهندس حسین امینی استاندار اسبق سیستان و بلوچستان و رئیس ستادهای آقای روحانی در استان خراسان رضوی و هادی پژوهش معاون استانداری استان در دوره اصلاحات و معاون سیاسی اجتماعی فعلی استان فارس از گزینه هایی است که اصلاح طلبان بدان ها رای داده اند.

از سوی دیگر چندین هفته گذشته حسین امینی،معاون سیاسی اسبق استانداری خراسان رضوی که در حال حاضر در میان منتخبین اصلاح طلبان برای استانداری قرار دارد  بر ماندن و ابقای استاندار فعلی تاکید کرده بود چراکه تصور می کند گسی چهار سال در این مسئولیت حضور داشته و برنامه های خوبی برای استان اجرا کردند. او همچنین گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم صدای ستاد استان را به گوش مسوولین کشور برسانیم و تلاش می‌کنیم آقای رشیدیان استاندار خراسان رضوی باقی بماند.

امینی درخصوص گزینه‌های مطرح برای استانداری خراسان رضوی گفت: آقای مهرعلیزاده قطعا مورد تایید همه اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان  حامی آقای روحانی هستند، اما بعید میدانم که ایشان این مسوولیت را قبول کنند!!

تلاش برخی اصلاح طلبان بر ابقای استاندار فعلی از یک سو و سعی بر انصراف برخی گزینه های استانداری از جمله رفتارهایی است که در گذشته به هنگام انتخاب شهردار مشهد نیز از سوی اصلاح طلبان دیده شده ، بر شکاف و دو دستگی انتخاب استاندار در شورای هماهنگی اصلاح طلبان افزوده است؛ در این میان همچنین  شهریور ماه گذشته قاسم غفوری، رئیس دوره ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان خراسان رضوی ۳ گزینه پیشنهادی این شورا برای استانداری خراسان رضوی به دولت را اعلام کرد. وی اعلام کرد که حسین امینی، محسن مهرعلیزاده و هادی پژوهش ۳ گزینه پیشنهادی اصلاح طلبان به دولت برای سکان داری استانداری خراسان رضوی است.

آیا ابقای رشیدیان مورد وثوق اصلاح طلبان است؟
با همه این تفاسیر  امیر اقتناعی دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی و نايب رئيس شوراي اصلاح طلبان خراسان رضوي در مصاحبه ای عنوان کرده بود که تلاش برخی از دوستان اصلاح طلب برای ابقای استاندار فعلی خراسان رضوی جای سوال بسیار دارد! بنده بی اطلاعم چه اتفاقی رخ داده که به ناگه تصاویر عملکرد ۴ ساله گذشته آقای رشیدیان از خاطر دوستانمان پاک شده و حتی انتقادات خویش نسبت به ایشان را از یاد برده‌ایم!

همچنین محسن بحرینی، دبیر مجمع اسلامی اصناف خراسان رضوی با اشاره به تغییر استاندار در مصاحبه ای گفت: مواضعی که آقای امینی در رابطه با موضوع تغییر استاندار گرفتند از جانب ستاد دکتر روحانی بوده و ربطی به مواضع شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان ندارد.

تناقض میان سیاسیون؛ مهر تغییر با حفظ وضع موجود!!
به نظر می رسد این روزها اصلاح طلبان به دو بخش سنتی و غیر سنتی تقسیم شده اند؛ از آن جایی که یکی از شعارهای اصلاحات در زمان انتخابات 96 جوان گرایی بوده، اما بخش سنتی همچنان به دنبال حفظ وضع موجود است از این باب به دنبال دست به دست کردن قدرت در میان سیاستمداران سنتی و به تعبیری سیاستمداران گذشته هستند بر این اساس بخش غير سنتي به دنبال تغيير بوده و به نظر می رسد که این دسته از اصلاح طلبان همسویی بیشتری با دولت داشته باشند؛ با تمام این موارد بايد منتظر ماند و دید که اصلاح طلبان چگونه به این شکاف پاسخ خواهند داد؟ آیا به این چند دستگی خاتمه می دهند و یا همچنان بر آن دامن می زنند؟ آیا ژنرال هاي بازنشسته پشت اتاق هاي در بسته موفق مي شوند يا آن که دولت بنا به شعار خود به جوان ها و افسران صحنه انتخابات توجه می کند؟ 

به نظر می رسد آن چيزي كه اهمیت اساسی دارد نگاه ویژه به توسعه و رشد استان خراسان است امری که متاسفانه تا کنون مغفول مانده و لطمات زیادی به خود دیده است ؛ اما در این روزها همچنان روی لبه تیغ قرار دارد؛ اتفاقی که به نظر می رسد براي سیاسیون دوران گذشته در همه جناح ها، اهميت چندانی نداشته و همچنان بنا است روند سال های گذشته تکرار شود. با این وجود به نظر می رسد وقت آن است تا نگاه تازه ای بر ابعاد مختلف فضای سیاسی استان شود و از این رو به جای اتلاف وقت و ادامه روند موجود، آینده نه چندان دور مورد تاکید قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار