نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز جمعه به کاشمر خبر داد و گفت: در سفر علی ربیعی به کاشمر مطالبات و درخواست‌های مردم منطقه را در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۵۰۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 05 October 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ بهروز بنیادی در کاشمر اظهار داشت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت دو روز حضورش در خراسان رضوی به دو شهرستان تربت‌حیدریه و کاشمر سفر می‌کند.

وی بابیان اینکه وزیر تعاون، رفاه و کار اجتماعی پس از حضورش در تربت‌حیدریه، صبح روز جمعه به کاشمر سفر می‌کند، یادآور شد: تلاش می‌کنیم در مدت حضور مقام عالی وزارت در کاشمر بتوانیم ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان، درخواست‌هایی را نیز مطرح و قول مساعد آن را بگیریم.

نماینده مردم کاشمر با اشاره به اینکه جمعیت بیمه‌شده تأمین اجتماعی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه و تعدادی از شهرستان‌های هم‌جوار تنها از درمانگاه این سازمان خدمات دریافت می‌کنند، افزود: متأسفانه امکانات و خدماتی که در این درمانگاه ارائه می‌شود به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی مراجعه‌کنندگان نیست، بنابراین موضوع ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر به پلی کلینیک و نیز احداث یک بیمارستان تأمین اجتماعی یکی از درخواست‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ‌بر 65 هزار بیمه‌شده تأمین اجتماعی در شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن از نبود یک فضای ورزشی اختصاصی رنج می‌برد، یادآور شد: بی‌تردید، احداث یک مجموعه ورزشی کارگری می‌تواند نقش مهمی در توجه به این قشر از جامعه و بهره‌مندی آنان باشد، در همین راستا زمینی برای این مهم در نظر گرفته‌ شده و تلاش می‌کنیم موافقت وزیر را در این بازدید اخذ کنیم.

بنیادی بابیان اینکه در حال حاضر پرونده‌های زیادی در حوزه اشتغال برای دریافت تسهیلات در شهرستان‌های حوزه انتخابیه پشت نوبت داریم، ادامه داد: امیدوارم با ارائه اطلاعات و آمار در این زمینه بتوانیم موافقت وزیر را برای اختصاص ردیف اعتباری در راستای تقویت صندوق‌های کارآفرینی امید کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن بگیریم.

وی با اشاره به‌واقع شدن شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مسیر تردد مسافران و زائران به مشهد مقدس، بر ضرورت ایجاد یک مرکز رفاهی و فرهنگی کارگری در این منطقه تأکید کرد و اظهار داشت: وجود یک مجموعه رفاهی و فرهنگی  علاوه بر بهره‌مندی جامعه کارگری از مزایای آن، می‌تواند به مسافران و زائرانی که در این مسیر تردد می‌کنند، خدمات ارائه دهد.

نماینده مردم کاشمر با تأکید بر اینکه شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در حقیقت یک منطقه کشاورزی است و بیش از 95 درصد جمعیت این منطقه در بخش کشاورزی فعالیت دارند، گفت: موضوع قرار دادن شغل کشاورزی را در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور یکی از درخواست‌ها و مطالبات فعالان این حوزه است که امیدوارم با ارائه این درخواست پیگیری‌ها و موارد قانونی آن از طریق وزارتخانه پیگیری شود تا فعالان این حوزه با پرداخت 20 سال حق بیمه بازنشسته شوند و دغدغه‌ای در این حوزه نداشته باشند.

بنیادی افزود: یکی دیگر از درخواست‌هایی که از مقام عالی وزارتخانه در این سفر داریم، موضوع احداث و راه‌اندازی کارخانه فرآوری کشمش در کاشمر و کارخانه فرآوری مس در بردسکن با حمایت و پشتیبانی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است که امیدوارم مورد موافقت مقام عالی وزارت قرار گیرد.
منبع؛ فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار