استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه گفت: آداب و رسوم‌های بی‌جا و تجملاتی، دختران و پسران را بیچاره کرده، بنابراین باید این تشریفات و تجملات را در ازدواج‌ها شکست و هزینه آن را صرف خرید مسکن کنند.
کد خبر: ۵۰۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 05 October 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد چهارشنبه شب در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه انسان باید در زندگی صبور و شکیبا باشد، اظهار داشت: یکی از وصیت‌های اباعبدالله (ع) این بوده که انسان باید در ناملایمات صبور باشد.

وی صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد را یکی از افضل‌ترین کارها خواند و افزود: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم بر پیامبر(ص) صلوات می‌فرستند بر افراد دیگری که در کارها و مشکلات صبر و بردباری پیشه می‌کنند نیز صلوات می‌فرستد.

استاد حوزه علمیه به ازدواج آسان اشاره و خاطرنشان کرد: آداب و رسوم‌های بی‌جا و تجملاتی، دختران و پسران را بیچاره کرده، بنابراین باید این تشریفات و تجملات را در ازدواج‌ها شکست و هزینه آن را صرف خرید مسکن کنند.

وی با اشاره به اینکه بلا مختص افرادی است که خداوند آنان را دوست دارد، تصریح کرد: بلا برای انبیا بوده و هر فردی که به انبیاء نزدیک‌تر است بیشتر بلا می‌بیند به دلیل اینکه بلا از ارزش بالایی برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) هم در این رابطه فرمودند در خانه‌ای که بلا نباشد خیری وجود ندارد.

فرحزاد تأکید کرد: روایتی وجود دارد که هرچه بر درجه ایمان مؤمن افزوده شود بلا بر آن بیشتر می‌شود و اگر خداوند فردی را که بیشتر دوست داشته باشد بلا بیشتری بر او نازل می‌کند.

وی مصیبت را مختص مرگ ندانست و ابراز کرد: انسان باید در تمام حوادث سخت و گرفتاری‌ها آیه «انا لله و انا الیه راجعون» را تلاوت کند، به دلیل اینکه این آیه تسکین‌دهنده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار