معاون اداره کل زندان‌های استان یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد به خاطر مهاجرپذیری و پتانسیل اشتغال و درمان جرم خیز است، اما ابرکوه استثناء بوده و جمعیت کیفری آن به زیر 100 نفر می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 07 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمد سلیمی فرد  در جمع مسئولین و مدیران اجرایی شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: بازداشتگاه ابرکوه حدود 10 سال قبل بدون هیچ‌گونه توجیه اقتصادی، فرهنگی و ...، تنها برای خدمت به مردم و آسایش آنان که مجبور نباشند برای 20 دقیقه ملاقات حضوری به‌زحمت بیفتند و متحمل هزینه‌های مالی و مخاطرات جاده‌ای شوند، ساخته شد.

سلیمی فرد خطاب به رئیس جدید بازداشتگاه و مجتمع اشتغال ابرکوه، گفت: در کوچه‌های ابرکوه که قدم می‌زنیم به‌جز تاریخ تمدن ایران باستان و اسلام چیزی نمی‌بینیم و تمام آثار تاریخی ابرکوه پیام‌آور این است که باید در شهری خدمت کنید که ریشه تاریخی و اسلامی غنی با مردمانی ولایتمدار، دین‌دار و انقلابی دارد.

وی بابیان اینکه استان یزد به‌خودی‌خود جرم خیز نیست، تصریح کرد: اقلیم، مهاجرپذیری، پتانسیل اشتغال و درمانی که در یزد وجود دارد، باعث وقوع جرم در منطقه شده است اما شهرستان ابرکوه تقریباً از این مقوله مبرا است؛ زیرا بر اساس آخرین سرشماری از 52 هزار جمعیت شهرستان، جمعیت کیفری آن به زیر 100 نفر می‌رسد که نیمی از همین آمار هم متعلق به افراد غیربومی ساکن در این شهرستان است.

معاون اداره کل زندان‌های استان یزد، تأکید کرد: در زندان‌های اسلامی تعلیم و تربیت، ترویج فرهنگ علوم قرآنی و بازسازی شخصیت روحی و روانی انسان‌ها ملاک عمل است. لذا مأموریت اصلی سازمان زندان‌ها بازسازی شخصیت روحی و روانی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری جامعه است.

سلیمی فرد در خاتمه اذعان کرد: در همین راستا استان یزد پایه‌گذار مدرسه قرآنی و حفظ قرآن بین زندان‌های کشور است، چراکه بالغ‌بر 300 زندانی مستقیماً به‌عنوان دانشجوی علوم قرآنی در بازسازی روحی و جسمی از قرآن بهره مند می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار