آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه:
امام‌جمعه مشهد مقدس در خطبه نماز جمعه خاطرنشان کرد: جوابی که زینب کبری دادند جنگ نرم بود، فرمودند «ما رأیتُ الاّ جمیلاً»، هرچه دیدیم زیبا بود، جان دادن در راه خدا، عشق‌بازی با خدا، ایثارگری در راه خدا، از همه عزیزان به خاطر خدا گذشتن، اعتقاد به مبدأ و باور کردن خدا، همه‌چیز را فدا کردن، این‌ها همه زیبا بود.
کد خبر: ۵۰۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 07 October 2017

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 14 مهرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، بابیان این‌که این هفته را به‌عنوان تعلق به خدمتگذارترین قشرهای جامعه که پلیس و نیروی انتظامی هست، گرامی می‌داریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «محور اقتدار نظام، نیروی انتظامی است»، جریانی که در عرصه ظهور و بروز قدرت نظام، اجرائیات این نظام و مسائل امنیت، آرامش و رفاه زیستی مردم و اصول همزیستی جامعه را در قالب مقررات و نظامات تنظیم می‌کند، بر حسب اقتدار این نظام، نیروی انتظامی است.

 ایشان ادامه داد: هم به‌عنوان یک جریان خدماتی بالاترین خدمات را انجام می‌دهد، پناهگاه مردم در همه حوادث و هم به‌عنوان یک نیروی امنیتی، آرامش‌بخش جامعه در عرصه امنیت است؛ این ایام را گرامی می‌داریم و امیدواریم عزیزان ما در نیروی انتظامی در تأمین امنیت دینی و اجتماعی هم در کنار امنیت مال و جان برای این نظام و جامعه موفق باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ایام شهادت جان‌گداز سیدالشهدا (علیه‌السلام) و اسارت اهل‌بیت امام حسین (علیه‌السلام) است؛ مسئله اسارت به‌عنوان فصل دوم انقلاب عاشورا، نقش دفاع نرم در برابر جنگ نرم داشت؛ دستگاه یزیدی بعد از جنگ سخت و سرکوبی که نسبت به وجود اقدس ابی‌عبدالله و یارانشان در کربلا انجام دادند، جنگ نرم را در مسیر اهداف خودشان ادامه دادند چون مسئله حسین کشی تنها مسئله براندازی ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) نبود، مسئله حسین کشی در راستای براندازی اساس اسلام و دین بود و این‌ها فکر کردند دوام اسلام و دین در نتیجه ابهت و صلابت پیغمبر اکرم است.

 
جنگ نرم بنی‌امیه برای تحقیر اهل‌بیت (علیه‌السلام)
ایشان بابیان این‌که بنی‌امیه برای تحقیر اهل‌بیت(علیه‌السلام)، دست به جنگ روانی زد، تصریح کرد: اگر بنا شد ابهت و صلابت رسول‌الله به‌عنوان جریان اقتدار از چشم مردم ریخت، دیگر اسلام هم براندازی شده، این‌ها به دنباله‌ی جنگ سخت، جنگ نرم را آغاز کردند برای این‌که صلابت پیغمبر را از چشم‌ها بریزند، فرزندان پیغمبر در یک رویارویی و درگیری کشته شدند، اهل‌بیت آنان اسیر شدند، این زن و بچه‌ای که روی شترها سوارند به‌عنوان اسیر از این شهر به آن شهر، از این دیار به آن صحرا گردانده می‌شوند، سلاله پیغمبر و باقی‌مانده عترت رسول‌الله هستند، این‌ها را به این ذلت، وضعیت و حقارت مبتلا کردند پس دیگر صلابت و قدرتی برای شخصی به‌عنوان پیغمبر با این ذلت و حقارتی که فرزندانش را دچار کردند، مردانشان را کشتند و زنانشان را با پای برهنه به این بازار و آن بازار می‌کشانند، دیگر برای پیغمبر صلابت و ابهتی باقی نمانده که به مقتضای صلابت و ابهت پیغمبر و قرآن، مردم یک سری کارها را به‌عنوان حرام ترک کنند، یک سری اعمال را هم به‌عنوان واجب به‌جا بیاورند و ملزم باشند، این جنگ نرمی بود که بنی‌امیه بعد از حادثه عاشورا شروع کردند.

 دفاع زینب کبری (سلام‌الله‌علیه) در مقابل دشمن
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: آنی که شگرد با عظمت و فناوری قهرمانانه زینب کبری و اهل‌بیت امام حسین (علیه‌السلام) را اقتضا می‌کند، دفاع نرم اهل‌بیت در مقابل جنگ نرم بنی‌امیه و دشمن بود، یعنی آنان در دفاعی که کردند، دشمن را شکست دادند، دشمن در جنگ نرمش که می‌خواست پیغمبر را از چشم‌ها بیندازد و صلابت پیغمبر را از چشم‌ها بریزد، دشمن شکست خورد چون نمی‌دانست به چه چیزی روبرو می‌شود.

 ایشان گفت: در برخوردی که زینب کبری با عبیدالله زیاد می‌کند کاملاً مشخص است، عبیدالله زیاد می‌خواهد بگوید خاندان پیغمبر شکست‌خورده‌اند، کوچک‌شده و ذلیل‌شده‌اند لذا به زینب کبری می‌گوید «کَیْفَ رَاَیْتِ صُنْعَ اللهِ بِاَخیکِ»، دیدی خدا چطور با شما رفتار کرد، شما را کشت، اسیر، گرفتار و ذلیل کرد؛ اولاً کار را به خدا نسبت دادند برای این‌که بگویند آنان اتصال و ارتباط با خدا ندارند که شما فکر کنید به خدا متصل و مرتبط هستند، بنده خدا هستند، این‌ها اگر بنده خدا بودند این‌قدر گرفتار، ذلیل و بیچاره نمی‌شدند، این جنگ نرم بود که بنی‌امیه شروع کردند

 جنگ نرم در مقابل جنگ نرم
امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: جوابی که زینب کبری دادند جنگ نرم بود، فرمودند «ما رأیتُ الاّ جمیلاً»، هرچه دیدیم زیبا بود، جان دادن در راه خدا، عشق‌بازی با خدا، ایثارگری در راه خدا، از همه عزیزان به خاطر خدا گذشتن، اعتقاد به مبدأ و باور کردن خدا، همه‌چیز را فدا کردن، این‌ها همه زیبا بود.

 ایشان به دونقطه طلایی در جنگ نرم اهل‌بیت در مقابل دشمن اشاره و اظهار کرد: دو سخنرانی حضرت زینب (علیها سلام) کرد که دشمن مستأصل شد در برابر این سخنرانی، یک سخنرانی دم دروازه کوفه بود، طرف خطاب مردم بودند و روشنگری مردم در این‌که چرا از حق حمایت نکردند و توبیخ آنان و هشدار دادن به مردمی که در برابر حمایت از حق نایستادند، مولود این سخنرانی حرکت توابین، جنگ‌ها و قیام‌ها بود تا به قیام مختار رسید و همه کشندگان امام حسین (علیه‌السلام) ذلیل، نکبت و بدبخت شدند، این دفاع نرم زینب بود.

آیت‌الله علم‌الهدی به دومین سخنرانی حضرت زینب در رسوایی دستگاه بنی‌امیه اشاره و عنوان کرد: سخنرانی دوم ایشان هم در برابر حکومت بود، حکومت قدرت خود را نشان می‌داد، یزید عرق خورده بود، مست کرده بود و در عین مستی می‌گفت «لَیْتَ اَشْیاخِی بِبَدْر شَهِدُوا، جَزَعَ الْخَزْرَجُ مِنْ وَقْعِ الاَسَلْ؛ لاَهَلُّوا وَاسْتَهَلُّوا فَرَحاً، ثمَ قالُوا یا یَزِیدُ لاَ تَشَلْ»؛ می‌گفت کجایند آن بزرگان من که در بدر کشته شدند، سر بردارند ببینند من با اولاد پیغمبر چه کردم، یعنی تظاهر به این جنگ نرم می‌کرد.

ایشان گفت: من از اولاد «خندف» نیستم، خندف یک عنصر ناپاک رذلی بوده در اجداد بنی‌امیه، می‌گویند من از اولاد خندف نیستم اگر کاری نکنم که اولاد خندف از من راضی بشوند و خوشحال بشوند و بگویند «لاَ تَشَلْ» که با فرزندان رسول‌الله این کار را کردم، این‌ها همه‌اش قدرت‌نمایی بود در مقابل این قدرت‌نمایی که به این خندف یک عنصر پست ناپاک در اجدادش یزید افتخار می‌کرد، زینب کبری آیه قران می‌خواند «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساؤُا السُّوأى أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ»، «إِنَّما نُمْلی لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً»، «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»، آخرش هم فرمود «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّه...»؛ قرآن می‌خواند در مقابل افتخار یزید به خندف، این دفاع نرم در مقابل جنگ نرم دشمن بود.

استیصال دشمن در مقابل دفاع نرم حضرت زینب (سلام‌الله علیه)
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در هر دو سخنرانی دشمن بیچاره و مستأصل شد، در سخنرانی اول دشمن آن‌قدر مستأصل شد که فکر کرد چه کند در مقابل زینب چه عکس‌العملی نشان دهد، عکس‌العملی نشان داد که محکومیت، نکبت، ذلت و جنایتکاری خودش را ثابت کرد، دستور داد سر بریده ابی‌عبدالله را بالای نیزه کردند، حضرت زینب دید در وسط سخنرانی‌اش ماه صورت برادر در مقابل کجاوه‌اش درخشید، دشمن مستأصل شد و جنایتش را به‌عنوان صدق کلام زینب که به مردم می‌گفت چرا شما از حق تبعیت نکردید، نشان داد.

ایشان افزود: نشان داد دشمن یک عنصر جنایتکاری است که مردم باید حمایت می‌کردند، مستأصل شد، نفهمید می‌خواهد چه کند، سر بریده پر خاکستر پر خون را در مقابل چشم‌ها بالای نیزه کرد و زینب همین‌طور که صحبت می‌کرد، گفت «برادر اگر با من حرف نمی‌زنی، با این دختربچه کوچکت حرف بزن»، این دختر از روی دامن زینب نگاه خیره به سر بریده پر خون و خاکستر بابا انداخته بود؛ در سخنرانی دوم هم دشمن مستأصل شد.

 در فضای واقعی قدرت اول منطقه، در فضای مجازی دچار ولنگاری
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: تن صدای زینب در فضای کاخ پیچیده، همه مجذوب کلام زینب، یزید به همه عربده‌کشی‌ها و مستی‌هایش، یک عنصر نکبت حقیر و کوچک در برابر چشم‌ها درآمده، همه گرم و هشیار به فرمایشات زینب و مجذوب کلام دختر امیرالمؤمنین شدند، اول شروع کرد با چوب بر لب تشت زدن، شاید صدای زمزمه چوب لب تشت نگذارد این‌ها صدای زینب را بشنوند اما این زینب است، دختر علی است؛ یزید بیچاره شد، شروع کرد چوب را بر لب و دندان سر بریده زدن و شکست خورد دشمن در برابر دفاع نرم اهل‌بیت در مقابل جبهه نرمی که دشمن بعد از عاشورا علیه پیغمبر بازکرده بود.

 ایشان با مهم خواندن دفاع نرم در برابر جنگ نرم دشمن، تصریح کرد: برادران و خواهران، مهم دفاع نرم ما در برابر جنگ نرم دشمن است؛ متأسفانه مشکل ما امروز در جریان کشور همین است، امروز که اقتدار نظام ما در منطقه قدرت اول، جمهوری اسلامی قرار داده، امروز که رقم زن تمام جریان‌های سیاست در منطقه ما، خون ایثارگرانه شهدای ما در جبهه‌های دفاع از حرم است، امروزی که بچه‌های ما با خون خود ثابت کردند قدرت اول ما هستیم و اقتدار مال این نظام است، در فضای واقعی این است اما در فضای مجازی، چنان وا داده‌ایم، چنان ولنگاریم که فضای مجازی را برای جنگ نرم دشمن میدان قرار دادیم و هیچ دفاع نرمی در مقابل جنگ نرم دشمن نداریم.

 پلیس فتا باید فضای مجازی را قبضه کند
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و قدرت عمل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در مقابله با ولنگاری‌های فضای مجازی، گفت: امروز روز اول هفته نیروی انتظامی است، به شما برادران نیروی انتظامی که در عرصه دفاع هم مثل عرصه‌های حفظ امنیت می‌درخشید یو در 8 سال دفاع مقدس درخشش داشتید در جبهه‌ها عرض می‌کنم، امروز پلیس فتا باید فضای مجازی را قبضه کند. «تکبیر»

 ایشان تأکید کرد: نیروی انتظامی، یک نیروی مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قواست، تابع سیاست‌های جناح گرایانه یک عده قدرت یاب نباید باشد که اگر آنان اراده کردند یک فضای باز سیاسی به نفع هم‌سنگران و هم‌فکرهای خود به وجود بیاورند و فضای مجازی این‌گونه رها شود، متأسفانه در عرصه‌هایی که باید حضورداشته باشند و فضای مجازی را مدیریت کنند، نمی‌کنید، این وزیر جوان هم مثل آن وزیر مسن کاری نکرد، یا کاری نتوانست بکند و یا نگذاشتند.

 آیت‌الله علم‌الهدی افزود: شما قهرمانان ایثارگر و مدافع دین هستید که باید به عرصه بیایید و با قدرت پلیس فتا وارد فضای مجازی شود؛ این حرف، حرف غلطی است، با الفبای مدیریت از نظر مدیریت عقلانی این حرف درست درنمی‌آید که بگویند با عنوان امنیت، آزادی را در فضای مجازی محدود نمی‌کنیم، آیا در فضای مجازی هم همین است؟ شما به‌عنوان امنیت آزادی را محدود نمی‌کنید؟ یعنی در فضای واقعی آدم کشی و دزدی آزاد است؟ دزد باید زاد باشد به خاطر امنیت جلوی دزد را نگیرید؟ این حرف در فضای واقعی درست است؟ فرق بین فضای واقعی و مجازی در آزادی و امنیت چیست؟ ما نظام مقتدر داریم، در منطقه حرف اول را می‌زنیم، دنیای استکبار در برابر اقتدار ما مستأصل شده و در سازمان ملل مثل سگ پارس می‌کند. «تکبیر»

 فضای مجازی را برای مهاجم و دشمن آزاد گذاشته‌اید!
ایشان به انتقاد از بی‌توجهی دولتمردان به ولنگاری و آزادی بدون محدودیت در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: با این موقعیتی که امروز از نظر اقتدار در دنیا داریم، در فضای مجازی حتی سران قوای ما امنیت ندارند، مسؤولین بزرگ کشور و نظام ما امنیت ندارند، باید حیثیت و آبروی یک رئیس قوه در فضای مجازی مورد دستبرد و تجاوز قرار بگیرد و مورد اهانت واقع شود و دستگاه‌های اجرایی کشور به روی خودشان نیاورند، این درست است؟ آیا فضای واقعی همین است؟ شما در فضای واقعی به خاطر امنیت، آزادی ولنگار باز است؟ هرکه می‌خواهد دزدی و آدم کشی و جنایت کند، فضا باز است؟ چه چیز را اسمش را آزادی گذاشتید؟ آزادی آن ناپاکی که در فضای مجازی تهمت بزند به یک شخصیت و خانواده محترم وابسته به مسؤولین کشور و کاملاً آزاد باشد و شما به خاطر امنیت فضا را آزاد بگذارید؟

 محدود نکردن آزادی به اسم امنیت با الفبای مدیریت نمی‌سازد
نماینده ولی‌فقیه گفت: آزادی چه کسی را محدود نمی‌کنید؟ آزادی دشمن و مهاجم؟ آزادی کسی که در فضای مجازی علیه استقلال، آزادی، دین و فرهنگ جامعه می‌تازد، آزادی او را محدود نمی‌کنید؟ خجالت نمی‌کشید؟ با این منطق آمدید ادعای مدیریت در این نظام می‌کنید؟ با این منطق ادعا می‌کنید این کشور را می‌خواهید اداره کنید و بعد نیروی انتظامی قهرمان ما هم تابع این قضیه باشد؟

ایشان یادآور شد: تا کجا باید کار کشیده شود؟ بایستند نگاه کنند؟ خیلی هنر کنند یک آقای مسؤول از این دولت بگوید این حرف‌ها که زدند دروغ است، فقط همین؟ تمام شد؟ اهانت، بی‌بندوباری، ولنگاری نسبت به هتاکی و دروغ‌گویی و هتاکی به اساس اسلام، اصول دین و مبانی اعتقادی ما، این آزادی مردم است یا دشمنان مردم؟ شما دشمنان مردم را آزاد گذاشتید که به اسم امنیت، آزادی را محدود نمی‌کنید؟ آزادی مهاجم و دشمن؟
منبع: alamolhoda.com
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار