رئیس‌جمهور در دیروز در مراسم سخنرانی خود در دانشگاه تهران با اشاره به در خواست برخی اساتید دانشگاه ها مبنی بر ادغام مدیریت دانشگاه های پزشکی و غیرپزشکی گفت: موضوع تفکیک مدیریت دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی در گذشته به بحث گذاشته شد و این موضوع به اصرار برخی از نمایندگان پزشک مجلس به تصویب رسید با این حال چنانچه که این موضوع مورد خواست اساتید مربوطه باشد این امکان وجود دارد که مجددا این موضوع بررسی و لوایح آن به مجلس ارائه شود.
کد خبر: ۵۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 08 October 2017
این جملات شاید استارت یک برنامه کارشناسی نشده دیگر توسط دولت روحانی باشد . چرا قبل از این در دولت قبل سخن از ادغام وزارت رفاه با وزرات بهداشت برای ایجاد یک وزارت بنام سلامت بود . در آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در سال 95 ، پس از آنکه موضوع تلفیق بیمه ها نتوانست اکثریت آرا را به دست آورد، برخی نمایندگان راهکار ادغام دو وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت با نام وزارت «سلامت و رفاه» و جدایی بخش آموزش از وزارت بهداشت را مطرح کردند. سالها پیش هم این موضوع مطرح شده بود اما رای نیاورده بود
این در حالی است که آموزش پزشكی در سال 1364 در حالی به وزارت بهداشت پيوست كه بنا به گفته كارشناسان يكی از دلايل آن كمبود نيروی انسانی و نياز كشور به كادر درمانی در آن زمان بود.

طرح ادغام در سال 85 نیز در سطح مجلس مطرح شد ولی با مخالفت اکثر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس فرصت رای گیری در صحن علنی نیافت .
 
هرچند این طرح ها موافقان و مخالفان گسترده ای دارد اما به نظر می رسد شروع مجدد بحث ها در این خصوص چیزی جز اتلاف منابع بهداشت کشور ندارد.  .

دکتر حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان به خبرنگار سلامت نیوز می گوید که بازگشت بخش آموزش به وزارت علوم صدمه زیادی به بدنه پزشکی کشور وارد می کند

پزشکیان هم مخالف این چنین  ادغامی است  . درواقع بسیاری از پزشکان صاحب نر در عرصه مدیریتی مخالف چنین اقدامی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :