کد خبر: ۵۰۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 09 October 2017
"رهبری کره شمالی خواهر کوچکترش را به عنوان یک عضو علی‌البدل در کمیته اصلی حزب کمونیست این کشور معرفی کرده است. اما این زن چه کسی است؟"

به گزارش ایسنا، شبکه خبری دویچه وله در گزارشی درباره این زن مرموز که تصاویر نه چندان زیادش در گزارش‌های خبری کره شمالی دیده شده، می‌نویسد: «کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از سخنرانی خود در کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران این کشور در انتقاد از آمریکا و تاکید بر اینکه تسلیحات اتمی کشورش بازدارندگی قدرتمندی برای تضمین امنیت و صلح در شبه جزیره کره و همچنین شمال شرق آسیا محسوب می‌شود، به مسائل سیاسی در داخل کشورش پرداخته و همچنین تغییراتی را در مرکز قدرت کره شمالی یا همان مرکز تصمیم گیری کمیته مرکزی حزب حاکم اعلام کرد.

 
 
براساس این تغییرات "کیم یو جونگ"، خواهر کیم جونگ اون عضو جایگزین در حزب شده و جای "کیم کیونگ هی"، عمه خانواده را گرفته است که تا زمان حیات کیم جونگ ایل، رهبر فقید کره شمالی شخصیتی تاثیرگذار در حزب محسوب می شد.

"کیم جونگ سیک"، و "ری پیونگ چول"، دو تن از سه مردی که در برنامه‌های مناقشه برانگیز موشکی کره شمالی دخیل هستند، ارتقای درجه یافتند.

"ری یونگ هو"، وزیر خارجه کره شمالی که در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جهوری آمریکا را "پرزیدنت شیطان" نامید،، نیز به عضو اصلی حزب با حق رای کامل ارتقا یافت.

-درجه قدرت کیم یو جونگ

باوجود نقش پررنگی که خواهر رهبر کره شمالی در دولت کیم جونگ اون دارد، اما اطلاعات کمی درباره او در جهان خارج وجود دارد.

در ژانویه سال جاری میلادی، خزانه داری آمریکا علیه این زن ۳۰ ساله و چند تن دیگر از مقام‌های کره شمالی به دلیل ارتکاب جرایم مرتبط با حقوق بشر تحریم اعمال کرد.

مایکل مادن، یکی از کارشناسان کره شمالی در وبسایت North ۳۸ در دانشگاه جان هاپکینز گفت: مقام و درجه این زن بیش از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد و این یعنی تحکیم بیشتر قدرت خانواده کیم.

مادن در مصاحبه ۲۰۱۴ خود با دویچه وله گفت که کیم یو جونگ ۲۸ ساله یکی از افراد مورد اطمینان دیکتاتوری کره شمالی است اما ماهیت مردسالارانه فرهنگ سیاسی کره شمالی وی را از کاندیدا شدن برای رهبری کشور منع کرده است.

وی گفته بود: کیم یو جونگ، کوچکترین فرزند از هفت فرزند کیم جونگ ایل و کوچکترین خواهر کیم جونگ اون است. مادرش "کو یونگ هویی" یکی از اعضای گروه هنری " Mansudae Art Troupe" کره شمالی و همسر قانونی کیم جونگ ایل بود. کیم یو جونگ در منزل آموزش دید و در کنار کیم جونگ اون به دو مدرسه در برن، سوئیس رفت که این تحصیل در سال‌های دهه ۹۰ میلادی و اوایل سال های ۲۰۰۰ بود. وی بعدا به دانشگاهی در کره شمالی رفت و درباره غرب اروپا تحصیل کرد.

کیم یو جونگ نخستین بار در کنار "کیم اوک"، منشی شخصی و احتمالا معشوقه پدرش در سومین کنفرانس حزب کارگران در سپتامبر ۲۰۱۰ دیده شد.

در سال ۲۰۱۲، به او پست مدیریت تور برای کیم جونگ اون به دستور کمیسیون دفاعی ملی اعطا شد.

در اکتبر ۲۰۱۴، کیم یو جونگ کارهای دولتی را به دلیل بیماری برادرش به دست گرفت و برادرش تحت درمان پزشکی قرار گرفت. در نوامبر ۲۰۱۴، او بعنوان معاون مدیر پروپاگاندا و اداره ترغیب حزب حاکم انتخاب شد.

مایکل مادن، یکی از کارشناسان کره شمالی در وبسایت North ۳۸ در دانشگاه جان هاپکینز معتقد است این زن بعنوان یکی از معاون‌های نزدیک کیم جونگ اون مسئول انجام وظایف دولتی بیشتری شد که شامل دریافت گزارش‌ها، اطلاع دادن به برادرش، تنظیم ملاقات‌ها و احضار مقام‌های ارشد می‌شود.

وی گفت: این اتفاق زمانی رخ داد که کیم جونگ ایل فقید در جریان تابستان و پاییز ۲۰۰۸ در حال بهبودی از بیماری و سکته بود و افراد زیادی در اطرافش بودند تا قدرت به آنها واگذار شود که از جمله آنها می‌توان به "کیم کیونگ هویی"، خواهرش، جانگ سونگ تائک، شوهر خواهر و کیم اوک، منشی شخصی و احتمالا معشوقه‌اش نام برد. در سیستمی چون کره شمالی، افرادی که مسئول تصمیم گیری برای انتشار اخبار در رسانه ها هستند قدرت زیادی را به ویژه زمانیکه رهبر در بستر بیماری است، در اختیار دارند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار