ویدا صنیعی در گفتگو با تابناک:
مدیر گروه بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:بیماری قلبی عروقی همچنان اولین عامل هدایت کننده و مهم مرگ و ناتوانی در دنیای امروز است که سالانه بیش از 17.5 میلیون نفر به علت بیماری قلبی عروقی دچار مرگ زودرس می شوند .
کد خبر: ۵۰۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 09 October 2017
دکتر ویدا صنیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: تا سال 2030 انتظار میرودتعداد بیماران قلبی عروقی  که دچار مرگ زودرس  می شوند به 23 میلیون نفر برسد.

وی خاطر نشان کرد:خوشبختانه این بیماری با تغییر شیوه زندگی ناسالم ، مانند خوردن و آشامیدن سالم، فعالیت بدنی بیشتر و ترک دخانیات قابل پیشگیری است.

 مدیر گروه بیماریهای غیرواگیر تصریح کرد: با چند تغییر ساده در فعالیت های بدنی و تغذیه سالم می توان قلب را قوی کرد و برای حفظ سلامت آن تغییراتی ماندگار ایجاد کرد ، درغیر اینصورت، فرد در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی (شامل بیماری قلب و سکته مغزی) قرار می گیرد.

دکتر صنیعی اظهار داشت: شایع ترین بیماری های قلبی عروقی شامل بیماری عروق کرونر قلب (مانند حمله های قلبی) و بیماری عروق مغزی (مانند سکته مغزی ) است که کنترل عوامل خطر کلیدی مهم مانند رژیم غذایی نامناسب، فعالیت بدنی کم ، مصرف دخانیات و فشارخون بالا، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار