دو دهک اول پایین درآمدی جامعه مشمولین سهام عدالت از تخیف 50 درصد برخوردار بوده و آنها یک میلیون تومان سهام خود را دریافت می نمایند.
کد خبر: ۵۰۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 10 October 2017
به گزارش تابناک : معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: برای حدود 49 میلیون نفر و برای هر شخص یک میلیون سهام کنار گذاشته شده است . لازم به ذکر است که این سهام مجانی یا هبه به آنها واگذار نشده و در واقع به این صورت بوده که از محل سود دریافتی از شرکتهای سرمایه پذیر در طی ده سال مبلغ سهام در نظر گرفته شده اولیه تسویه شود.

وی افزود: در قانون گفته شده بود که اگر زودتر از ظرف زمانی ده سال این یک میلیون تومان به خزانه واریز شد، از همان موقع وصول سود برای خزانه را قطع نموده و سهام را آزاد می کنیم و از آن موقع هم سود سهام به حساب خود مشمول واریز خواهد شد.
پوری حسینی در ادامه گفت: همچنین قانون صراحتا تاکید دارد که اگر در طی ده سال و از محل سود های دریافتی از شرکتهای سرمایه پذیر، اقساط این سهام یک میلیون تومان تامین نشد باقیماده اقساط آن را اگرمشمول تمایل داشته باشد نقدا بپردازد و اگر تمایل نداشتند به همان اندازه که از محل سود به خزانه واریز شده سهام را آزاد می کنیم . ضمنا مطابق قانون در خصوص دو دهک پایین درآمدی مشمولین نیز 50% تخفیف اعمال می شود.
معاون وزیر اقتصاد گفت: الان بعد ده سال برای هر فرد مشمول حدودا 532 هزارتومان سهم آزاد شده است و 468 هزار تومان دیگر باقی مانده است و این مبلغ باقیمانده برای دو دهک اول از طریق تخفیف پرداخت شده است و آنها یک میلیون تومان سهام خود را دریافت می نمایند.
وی گفت: به هر حال مشمولین چیزی را از دست نداده اند و طی این ده سال بابت سهام به دولت مبلغی را واریز نکرده اند. و الان مطابق صورتحساب خود، صاحب همان میزان سهامی می باشند که از طریق پرداخت اقساط ده ساله انجام گرفته است و این میزان سهام متعلق به آنهاست. که از سود این سهام سالهای متمادی استفاده خواهند کرد.
پوری حسینی در انتها افزود: ارزش واقعی سهام فعلی در بازار، حدودا 2 برابر ارزش سهامی است که هرمشمول در صورتحساب خود تحت عنوان دارایی دارد.






منبع : رکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار