مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ظرف چهار ماه نخست امسال هزار و 176 تن محصول پسته این استان به ارزش 11.5 میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادر شد.
کد خبر: ۵۰۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 10 October 2017
به گزارش تابناک : هاشم نقیبی روز دوشنبه افزود: پسته خراسان رضوی از نظر مرغوبیت و میانگین عملکرد در واحد سطح در کشور برتر است. سالانه 60 هزار تن پسته در این استان تولید می شود.
وی میانگین عملکرد پسته را در هر هکتار 1.3 تن اعلام و بیان کرد: 86 هزار هکتار باغ در خراسان رضوی زیرکشت پسته است که 52 هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سالانه 15 هزار تن پسته محصول این استان به کشورهای دیگر صادر می شود اما تنها صدور درصد محدودی از آن از مبادی گمرکات خراسان رضوی صورت می گیرد.
وی گفت: بخش عمده صادرات پسته خراسان رضوی از گمرکات استانهای تهران و کرمان به دلیل سهولت و قوی بودن بخش بازرگانی آن استانها انجام می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: پارسال چهار هزار تن پسته به ارزش 36 میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شد.
خراسان رضوی بعد از استانهای کرمان و یزد با دارا بودن حدود 10 درصد باغهای کشور رتبه سوم تولید و سطح زیر کشت پسته را در ایران به خود اختصاص داده است. سطح زیرکشت باغهای پسته در ایران به بیش از 550 هزار هکتار و میزان تولید این محصول در کل کشور به 250 هزار تن در سال می رسد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار