مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی قطب گردشگری میراث ادبی کشور است.
کد خبر: ۵۰۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 10 October 2017
به گزارش تابناک : محمد‌رحیم رهنما اظهار داشت: ادبیات حوزه فرهنگی خراسان‌رضوی به‌سبب غنا و تنوع آن در گذر سده‌های بی‌شمار، گنجینه‌ای است که می‌تواند اعتلای نام ایران را به دنبال داشته باشد.

وی خواستار پیوند صنعت گردشگری با میراث ادبی کشور شد و بهره‌برداری از این ظرفیت را یکی از رویکردهای اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اعلام کرد.

رهنما با بیان اینکه گردشگری ادبی فعالیت نوینی نیست و همواره مزار شاعران و ادیبان بزرگ کشورمان همانند حکیم ابوالقاسم فردوسی، خیام و عطار جزو  جاذبه‌های گردشگری بوده ابراز امیدواری کرد ایجاد مسیرهای گردشگری ادبی در خراسان رضوی به ماندگاری گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی خواستار نقش‌آفرینی و حضور گسترده دانشگاه فردوسی در احیای هرچه بیشتر گردشگری ادبی در خراسان رضوی شد و گفت: دانشگاه فردوسی می‌تواند نقش بسزایی در بسترسازی و رشد میراث فرهنگی ادبی کشور داشته باشد.

رهنما تصریح کرد: گردشگری ادبی یکی سازگارترین شکل‌های گردشگری متناسب با شرایط حاکم بر ایران است که در مقایسه با اشکال دیگر با موانع کمتری روبروست و می‎‌تواند همراه با گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی راهی به سوی رونق بخشی توسعه صنعت گردشگری در کشور مطرح شود. 

وی خاطرنشان کرد: بدون شک جذابیت‌های میراث فرهنگی ادبی خراسان‌رضوی از جایگاه برجسته‌ای در حوزه تمدنی شرق برخوردار است که بهره‌گیری از قابلیت‌های آن می‌تواند برای جهانیان و به ویژه علاقمندان به گردشگری فرهنگی جذاب باشد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار