مسئول امور مبلغان و ائمه جماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اعزام ۱۵۰ مبلغ به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی(ع) خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 10 October 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی، مسئول امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ایام پایانی ماه صفر نسبت به فعال سازی همه شبکه‌های مرتبط جهت ارائه خدمات فرهنگی، تبلیغی و سازماندهی کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر و سایر کاروان‌های رضوی اقدامات ویژه انجام خواهد داد.
مسئول امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در این راستا بیش از۹۰۰ نفر روحانی مستقر و هجرت که بصورت سالانه در روستاهای سطح استان ساکن هستند، آمادگی خود را در همراهی با کاروان‌های پیاده و غیر پیاده از سراسر استان اعلام کرده‌اند.
رحمتی گفت: همچنین علاوه براعزام مبلغ به تمامی مساجد و هیئات مذهبی متقاضی در دهه آخر صفر، آمادگی اعزام بیش از۱۰۰۰نفر از مبلغان مجرب به کاروان‌های پیاده و...از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی وجود دارد.
وی ادامه داد: طبق سهمیه اعلام شده از سوی بعثه رهبری درحج و زیارت استان، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی حدود ۱۵۰نفر از مبلغان مجرب و با انگیزه را به صورت سازماندهی شده قبل از اربعین به نجف و کربلا اعزام خواهد کرد.
مسئول امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اکثر مبلغان به صورت جهادی در کاروان‌های اربعین به تبلیغ خواهند پرداخت، اضافه کرد: بیش از ۱۵۰هزار نفر در ایستگاه‌های صلواتی و مکان‌های اسکان زائران در نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی از مباحث تبلیغی مبلغان اعزامی بهره‌مند خواهند شد.
رحمتی، مهم‌ترین وظایف مبلغان را اقامه نماز جماعت، بیان احکام، آداب و فضیلت زیارت، پاسخ به شبهات مختلف دینی و فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مراسم دعا و ارائه مشاورهای دینی و ... برشمرد.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب و نظام بویژه شیعه انگلیسی تمام توان خود را در شبهه افکنی، وارونه جلوه دادن اسلام و عدم بهره‌برداری صحیح زائران از مراسم اربعین بکار بسته‌اند، افزود: مسئولیت مبلغان اعزامی در جهت خنثی‌سازی هجمه‌های فرهنگی دشمن بسیار خطیر است.
رحمتی با اشاره به تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت، استفاده از فضای مجازی توسط مبلغان اعزامی در ایام اربعین را یکی از فرصت‌های بسیار خوب تبلیغی برشمرد و تصریح کرد: در این راستا آموزش‎های لازم در دوره های مربوطه به مبلغان ارائه شده و اکثر مبلغان اعزامی آمادگی ارائه خدمات و فعالیت‌های لازم در فضای مجازی را دارند.






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار