در حالی که موضوع انتقال پروژه عظیم اتان‌گیری در جنوب استان و نیز سایر پتروشیمی‌های فارس به استان بوشهر طی مدت اخیر به موضوعی چالش‌برانگیز تبدیل شده است، پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که زباله‌های عسلویه شب‌هنگام در شهرستان لامرد تخلیه می‌‌شود!
کد خبر: ۵۰۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 11 October 2017
تابناک فارس به نقل ازفارس: این روزها داستان دفن زباله‌ در استان فارس و کیفیت زیست‌محیطی این سایت‌ها به دغدغه‌ی جدی مردم و فعالان محیط‌زیست مبدل شده‌ است. برخی از شهرستان‌های استان فارس فاقد سایت استاندارد دفن زباله هستند. همین چند روز پیش بود که خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی با عنوان «تخلیه زباله شهر داراب در بالادست چاه‌های آب زرین‌دشت!/ وقتی سلامت مردم بازیچه می‌شود»، به این موضوع پرداخت و نشان داد که نامه‌های متعدد دولتی در جایابی مکان دفن زباله به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز شهرستان داراب تبدیل شده است.

اما این موضوع تنها منحصر به داراب نیست؛ در این میان سایت دفن زباله‌های شهر لامرد نیز داستان جالب خود را دارد. این سایت که در ورودی شهر لامرد از سمت شهرستان خُنج قرار گرفته، اکنون وضعیت مناسبی ندارد.

یکی از شاخص‌های سایت‌های دفن زباله توجه به سفره‌های آب زیرزمینی، مسیر حریم رودخانه فصلی و دائمی و مسیل‌ها و آبراه‌ها به رودخانه‌ها است که در این سایت رعایت نشده است.

اما موضوع قابل‌تأمل دیگر در خصوص دفن زباله‌های شهر لامرد آن است که علاوه بر دفن زباله‌های این شهر، به‌تازگی زباله‌های عسلویه نیز به این سایت انتقال پیدا می‌کند و بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده توسط خبرنگار فارس، یکی از خودروهای حمل این زباله‌ها نیز طی هفته گذشته توسط نیروی انتظامی لامرد توقیف‌ شده است.

عضو انجمن پایشگران رویش سبز جنوب لامرد که در زمینهٔ محیط‌زیست فعال است، دراین‌باره بگفت: تاکنون چندین بار زباله‌های عسلویه در سایت دفن زباله لامرد تخلیه‌ شده است.

این فعال محیط‌زیست اضافه کرد: بیشترین تخلیه زباله‌های عسلویه در این سایت در هنگام شب بوده است.

درتماس تلفنی با مسؤولان این شهرستان جزئیات بیشتری را به اطلاع مردم برساند و به‌زودی اطلاعات جدیدی از سایت دفن‌زباله این شهر منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار