معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: روزانه بیش از ۳۰ هزار وعده غذایی در موکبهای استان کرمانشاه طبخ و توزیع می‌شود.
کد خبر: ۵۰۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 11 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام مهدی توسلی با اشاره به اینکه بیش از 6 موکب بزرگ اربعین در استان کرمانشاه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند اظهار داشت: روزانه بیش از 30 هزار وعده غذایی در موکبهای استان کرمانشاه طبخ و توزیع می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی برای برپایی موکبهایی از محل نیت واقفان خیراندیش استان از جمله موقوفه حاج‌محمدتقی اصفهانی استفاده شده و امسال در این راستا بیش از 6 موکب بزرگ در سطح استان کرمانشاه برپا شده است.
 
 
توسلی با اشاره به اینکه از امکانات و تجهیزات ادارات و ارگانهای مختلف استان جهت خدمت‌رسانی بهتر در موکب‌ها استفاده شده است، عنوان کرد: مبلغان برای اقامه عزای حسینی، سخنرانی و پاسخ به شبهات به موکب‌ها اعزام می‌شوند.
 
وی به مکان موکب‌ها اشاره کرد و افزود: موکب شماره یک در منطقه چالابه در هرسین، موکب شماره دو با عنوان موکب سیدالشهداء در فؤادی نرسیده به ماهیدشت، موکب شماره سه در قصرشیرین ، موکب شماره چهار در مرز خسروی، یک موکب نیز در امامزاده باقر بیستون و چند موکب دیگر در شهرستان‌های کنگاور و سنقروکلیایی نیز برپا خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه موکب مستقر در مرز خسروی و قصرشیرین آمادگی توزیع روزانه 30 هزار وعده غذایی در وعده‌های صبحانه، نهار و شام به زائران را دارد بیان کرد: 
 
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از گذشته‌های دور همواره میزبان زائران کربلای معلی بوده است، اظهار کرد: مردم استان شهیدپرور استان کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا همچون سالهای گذشته با استقبال و پذیرایی شایسته از زائران اربعین ارادت خود را به سید‌الشهداء (علیه‌السلام) نشان می‌دهند.
 
توسلی با اشاره به اینکه در موکبها بحث تغذیه، اسکان، دارو و درمان، بحث برگزاری خیمه معرفت و پرسش و پاسخ به سوالات شرعی و سایر برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد گفت: در مسجد نزدیک پایانه خسروی در مسجد مرز خسروی مرکز فرهنگی ویژه ستاد اربعین از سوی اداره اوقاف راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه افراد مسئول مربوطه در قصرشیرین مشغول آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستند عنوان کرد: اکنون مکان‌ها مشخص و جانمایی شده که بتوانیم از 10 روز قبل از اربعین در این مکان مستقر شویم و در این راستا یک ساختمان و مسجد در اختیار ما قرار داده شده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها در موکب شماره یک، دو و موکب مستقر در بیستون بحث تغذیه زائران انجام خواهد شد گفت: تنها در موکب سیدالشهداء بحث اسکان زائران را داریم و همه اینها با همت موکب حاج محمد تقی اصفهانی برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه موکب‌ها از نظر زیرساختی و امور برق و گاز باید تقویت شوند بیان کرد: برای جذب کمک‌های مردمی برای پذیرایی زائران باید اطلاع‌رسانی مناسبی از سوی رسانه‌های عمومی انجام شود.
 
توسلی با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی ویژه زائران اربعین حسینی در موکبها افزود: استقرار روحانیون و مبلغان جهت تبلیغ و سخنرانی، ضبط ویژه برنامه‌هایی در رادیو اربعین و راه‌اندازی 24 ساعته رادیو اربعین در مسجد مرز خسروی، برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، توزیع اقلام فرهنگی و تهیه نقشه عراق، کربلا، نجف و تقدیم آن به زائران از برنامه‌های فرهنگی این ایام است.
 
وی افزود: زیارت به نیابت از شهدا که هر کسی به نیابت از یک شهید زیارت کند و عکس شهید نیز تهیه شده و پشت عکس هم زیارت اربعین نوشته و به زائران تقدیم می‌شود نیز در دستور کار فرهنگی ما قرار دارد.
 
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار