معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: مجموعه های سابق و فعلی نیروی انتظامی در این استان شامل نیروهای پلیس، کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهربانی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هزار و 69 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند.
کد خبر: ۵۰۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 12 October 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ محسن فدائیان روز پنجشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: 20 درصد این عزیزان در جریان جنگ تحمیلی و 80 درصد در ماموریتهای پلیسی به شهادت رسیده اند که اغلب در جریان درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به وقوع پیوسته است.
وی ادامه داد: هزار و 764 نفر از نیروی پلیس خراسان رضوی نیز در جریان هشت سال دفاع مقدس و یا ماموریتهای انتظامی جانباز شده اند و 102 نفر آنها نیز از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس هستند.
معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی فاصله زمانی بین وقوع شهادت و اعلام حکم شهادت پرسنل انتظامی را حدود سه ماه اعلام و بیان کرد: در این مدت حقوق خانواده شهید برقرار است و خانواده ها مورد حمایت هستند.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز گفت: پس از وقوع شهادت، احراز و تایید حکم در کمیسیونی تخصصی در تهران بررسی می شود.
قاسم ملکدار افزود: پس از تایید و ابلاغ حکم شهادت از تهران به ادارات استانی، بنیاد شهید در مدت حدود سه هفته حقوق و دیگر خدمات بنیاد شهید را برای خانواده شهدا به شکل رسمی برقرار می کند.
وی آخرین آمار شهدا و جانبازان خراسان رضوی را 17هزار و 87 شهید و 48 هزار و 384 جانباز اعلام کرد. به این ترتیب شهدای نیروی انتظامی 1.5 درصد از شهدای استان را تشکیل می دهند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار