ترامپ امشب راس ساعت 20:15 به وقت تهران، برای اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران سخنرانی خواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 13 October 2017

به گزارش تابناک : طبق گمانه‌زنی برخی مقامات آمریکایی که در جریان  گوشه‌ای از جزئیات راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران قرار گرفته‌اند، ترامپ امروز در سخنرانی خود خواهد گفت که توافق هسته‌ای ایران در راستای منافع امنیتی  آمریکا نیست و در واقع از تایید آن امتناع خواهد کرد.

ترامپ ممکن است بگوید ایران به متن برجام پایبند بوده است اما قطعا بار دیگر مدعی خواهد شد که ایران با رفتار منطقه‌ای (حمایت از جبهه مقاومت) و تداوم برنامه موشکی خود به «روح برجام» ایبند نبوده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود ترامپ همچون گذشته بگوید توافق هسته‌ای ایران نقص‌های زیادی دارد و اگر سایر طرف‌ها خواهان باقی ماندن آمریکا در این توافق هستند، این نقص‌ها (منقضی شدن محدودیت‌های غنی‌سازی و عدم بازدید از اماکن نظامی) باید برطرف شوند.

ترامپ در این سخنرانی حرفی از بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران که باعث لغو خودکار برجام می‌شوند به میان نخواهد آورد اما احتمالا خواستار اجرای سختگیرانه‌تر این توافق خواهد شد.

با توجه به هشدارهای فراوانی که طی هفته‌های اخیر به ترامپ داده شده، بعید است او طبق گمانه‌زنی‌های اخیر، سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کند اما ممکن است تحریم‌ها علیه این نهاد انقلابی را افزایش دهد.

ترامپ امروز راس ساعت 20:15 به وقت تهران، برای اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران سخنرانی خواهد کرد.

 






منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار