کد خبر: ۵۰۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 13 October 2017
تابناک / مدیرکل جمعیت هلال‌ احمر استان گیلان با بیان اینکه تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت ۲ سرنشین گیلانی شناور غرق شده گسپرل در دست نیست گفت: با گذشت بیش از ۱۰ روز از این حادثه دیگر امیدی به نجات این افراد نیست.

مهدی ولی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به غرق شدن شناور گسپرل در منطقه حاجی‌بکنده در 7 مهرماه اظهار داشت: در این حادثه 4 سرنشین این شناور غرق شدند و جسد 2 نفر از این افراد در روزهای گذشته در منطقه آمین‌آباد کشف شد.

مدیرکل جمعیت هلال‌ احمر استان گیلان با بیان اینکه تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت 2 سرنشین دیگر این شناور که از شهروندان گیلانی بودند خبری در دست نیست افزود: جمعیت هلال‌احمر در این حادثه در خصوص اقدامات امداد و نجات پشتیبان سازمان بنادر و دریانوردی است.

ولی‌پور با تاکید بر اینکه از ساعات اولیه این حادثه نیروهای بنادر و دریانوردی و جمعیت هلال‌احمر استان گیلان به همراه دیگر دستگاه‌های امدادی عملیات امداد و نجات را در نوار ساحلی استان آغاز کردند گفت: شرایط جوی استان، نامساعد بودن وضعیت هوا و ارتفاع موج دریا اقدامات امداد و نجات را با مشکل مواجه کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل نامساعد بودن شرایط جوی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان تنها توانست به‌مدت نیم‌روز گشت‌هوایی در نوار ساحلی استان داشته باشد افزود: از سواحل بندرانزلی تا محدوده چاف لنگرود تیم‌های امدادی در سواحل این عملیات را انجام‌ دادند.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با بیان اینکه تا به این لحظه تنها 2 جسد از سرنشینان این شناور که تبعه هندی بودند در سواحل آمین‌آباد کشف شده خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود اقدامات گسترده امداد و نجات در مناطق مورد نظر تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت 2 سرنشین دیگر در دست نیست.

ولی‌پور با تاکید بر اینکه با گذشت بیش از 10 روز از حادثه دیگر امیدی به نجات دو سرنشین دیگر این شناور نیست بیان کرد: پایگاه‌های امداد نجات سطح سواحل در منطقه بندرانزلی، چاف لنگرود و آستانه اشرفیه به منظور اطلاع از سرنوشت این دو نفر در سواحل مستقر هستند.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با بیان اینکه با گذشته زمان از این حادثه دیگر بحث عملیات نجات برای این افراد به پایان رسیده است اظهار داشت: امید است با اقدامات ویژه و کشف این افراد تسلی خاطر برای خانواده‌هایشان به وجود آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار