آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: با همه مسائل و مشکلاتی که در عربستان وجود داشت انتظار نداشتیم سفر حج به این خوبی برگزار شود.
کد خبر: ۵۰۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴ 14 October 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدارِ حجت الاسلام سیدعلی آقای قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت بیان کرد: امیدواریم با درایت مسؤولان، مسأله عمره نیز حل شود و مردم با خیالی آسوده به این سفر معنوی بروند.

وی افزود: با همه مسائل و مشکلاتی که وجود داشت انتظار نداشتیم سفر حج امسال به این خوبی برگزار شود، اما با تلاش دست‌اندرکاران، حج امسال، آبرومندانه و در شأن جمهوری اسلامی برگزار شد.

مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی از زائران جویای وضعیت حج شدیم مشخص شد با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری مسؤولان نظام جمهوری اسلامی رفتار سعودی‌ها با زائران ایرانی محترمانه بود.

وی یادآور شد: مدیریت حج و اعزام زائران کاری دشوار است، اما به لطف خدا و مدیریت مسؤولان این سفر به خوبی انجام شد.

این مرجع تقلید با قدردانی از تلاش مسؤولان و دست‌اندرکاران حج، بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده نیز مشکلی در سفر حج نداشته باشیم.

وی در خصوص رویدادهای جهان اسلام نیز گفت: دولت عربستان به این نتیجه رسیده که در مقابل ایران و با پیروی از برنامه‌ها و سیاست‌های آمریکا به جایی نمی‌رسد، آنگاه راه دیگری در پیش می‌گیرند و در مسائل حج مانند مسائل سیاسی رفتار نمی کنند.

مکارم شیرازی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در تلاش هستند میان دولت‌های اسلامی اختلاف و تفرقه ایجاد کنند، اگر مسلمانان بیدار باشند دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار