امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا گستاخ، کم‌تجربه و بی‌خبر از آینده بحرانی ایالات متحده است، گفت: سپاه پاسداران تنها پناهگاه قربانیان تروری است که امثال ترامپ ایجاد کرده اند.
کد خبر: ۵۰۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 13 October 2017
به گزارش تابناک قزوین آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با اشاره به گستاخی های اخیر رئیس جمهور آمریکا، وی را رئیس جمهوری کم تجربه و بی خبر از آینده بحرانی ایالات متحده معرفی کرد و افزود: در مقابل گستاخی های رئیس جمهور آمریکا این آیه از قرآن را یادآور می شویم که خداوند می‌ فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم»، هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان آماده سازید و اسب های ورزیده برای میدان نبرد محیا کنید، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا می گوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریست است، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل امثال شما که تروریست بین الملی هستید و کشتار جمعی انجام می دهید، ایستادگی کرده و برای جلوگیری از اقدامات تروریستی که شما آتش آن را افروختید و برنامه ریزی کردید، ایستادگی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: سپاه تنها نیرویی است که از عهده این داعشی های تروریست که شما به جان کشورهای اسلامی انداختید برآمده است، آن ها را به باد ذلت کشانده و بساطشان را از کشورهای اسلامی برچیده است.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: زمانی که ما سخنان شیطانی و استکباری آمریکایی ها را می شنویم بیشتر از گذشته قدر این آیه قرآنی را می دانیم که «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» و هم خدا را شاکریم این آیه بر سینه ستبر عزیزان سپاهی ما نشسته است و با آن زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه باید با دشمن به زبان خودش سخن گفت، افزود: ترامپ باید زبان تند و مقابله گرانه را بشنود و باید با همین زبان با او سخن گفت. مطمئناً در مقابله با توطئه گری دشمن این نوع سخن گفتن تاثیر می گذارد و آنها را زمین گیر می کند.
آیت الله عابدینی بیان کرد: ما امروز بیش از گذشته این نکته را درک می کنیم که باید با عمل به رهنمودهای امام و رهبری خود که برگرفته از مبانی دینی و آیات قرآنی است عمل کرده و در اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی، وحدت و همدلی ملی، گوش به فرمان ایشان باشیم.
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: ما می دانیم که تا امروز آمریکا هر کشوری را که قصد نابودی آن را داشته، ابتدا خلع سلاح کرده است؛ در لیبی، عراق و دیگر کشورهای دیگر همین اقدام را کرد و بعد جنگ به راه انداخت.
وی ابراز کرد: در کشورهایی که مورد تجاوز آمریکا قرار گرفتند، دشمن ابتدا به زبان عده ای که به ظاهر خودی بودند اما سرود استکباری می سرودند، انداخت که ما به نیروی نظامی و موشک احتیاج نداریم و باید مذاکره کنیم و سپس توطئه خود را ادامه داد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: استکبار جهانی ابتدا از نظر اقتصاد و  اقتدار نظامی و وحدت و همدلی ما را خلع سلاح می کند. وقتی در حوزه اقتصاد دستمان پیش بیگانگان دراز باشد؛ در این شرایط با یک حمله نظامی کوچک نابود خواهیم شد.
امام جمعه قزوین گفت: امروز متوجه می شویم که چرا باید نشان سپاه پاسداران آیه " وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ" باشد و شعار همه بسیجیان و ارتشی ها و نیروهای مسلح ما همین آیه است تا با همین اقتدار و عزت پیش برویم.
وی با بیان اینکه موضوع استقلال کردستان عراق یک پشت صحنه و یک ظاهری دارد، گفت: در پشت صحنه استقلال کردستان عراق و آن هم در شرایطی که آتش جنایات داعشی ها خاموش شده بود و طعم شکست را چشیدند، موضوع استقلال کردها پیش آمد.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در واقع استقلال کردستان عراق همان فتنه داعش است که در چهره دیگری نمایان شده، برای اینکه ادامه شرارت های داعشی و نقشه آنها پیگیری شود.
خطیب جمعه قزوین افزود: استکبار جهانی قصد دارد مردم شریف کردستان عراق را دچار زحمت کند و بین مسلمان اختلاف ایجاد شده و کشور مسلمان عراق را تجزیه کند و رژیم غاصب دیگری مانند اسرائیل را در منطقه ایجاد کند.

وی بیان کرد: همه شواهد و قرائن نشان دهنده این است که دشمنان و استکبار جهانی در موضوع استقلال کردستان عراق دچار شکست خواهند شد و کشور عراق مستقل خواهد ماند و مردم کرد هم شریف تر، آگاه تر، وفادارتر و بیدارتر از آن هستند که فریفته نقشه های استکبار شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: شاه تا زمانی که قدرت را در اختیار داشت، عده ای خود را نوکر دربست شاه می دانستند اما همینکه انقلاب به پیروزی رسید همه چیز تغییر پیدا کرد و برخی ها قلباً تغییر کردند اما برخی ظاهراً تغییر کردند و همچنان انتظار شاه را می کشند.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: در شرایط کنونی که بحث حیله های جدید آمریکایی، لغو برجام، فتنه انگیزی های دشمن و تضعیف نیروهای نظامی و قوه قضائیه مطرح است، برخی ها که تا دیروز رویکرد متفاوتی داشتند، تلاش می کنند تا مواضع خود را تغییر دهند و مواضع جدیدی اتخاذ کنند.
آیت الله عابدینی یادآور شد: این تغییر لحن اگر برای رضای خدا باشد، همه خوشحال می شویم و از آن استقبال می کنیم اما اگر حیله، نیرنگ و نفاق دیگری پشت این تغییر لحن باشد، پسندیده نیست و آن کسی که با دروغ و نفاق تغییر لحن می دهد، راه به جایی نخواهد برد.
وی اذعان کرد: همه کسانی که به خاطر اعتماد بی جا به دشمنان دین، مردم، مملکت، مقاومت اسلامی، قرآن و انقلاب منافع ملی را به خطر انداختند، اگر رفتارهایشان از روی نادانی بوده، جا دارد در پیشگاه خدا توبه و از مردم عذرخواهی کنند اما اگر از سر آگاهی و برای خدمت به اجانب، جاسوسی، منفعت طلبی و دشمنی بوده باید مجازات شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: ایام شهادت این یادگار کربلا بنابه روایتی در دو تاریخ 12 و 25 محرم است، براین اساس شهادت ایشان را به همه مسلمانان تسلیت عرض کرده و از خدای متعال درخواست داریم این امام عزیز شفیع همه ما در روز قیامت باشند.
امام جمعه قزوین در ادامه گفت: امام زین العابدین(ع) پاسدار قیام سیدالشهدا(ع) بود و دعا می کنیم که این امام بزرگوار از انقلاب اسلامی ما که وابسته و ادامه دهنده قیام عاشورا بود پاسداری و حمایت بفرمایند.
وی در پایان گفت: مناسبت دیگر شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی است که از شهدای محراب در انقلاب ما هست و امیدواریم خداوند همه شهدا و امام شهدا را با انبیاء و اولیا محشور بفرمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار