در راستای تبادل گروه‌های تئاتری بوشهر و خوزستان؛
تبادل گروه‌های نمایشی استان‌های بوشهر و خوزستان برای نیمه دوم سال ۹۶، با اجرای نمایش " ۱۳۲۱ " در بهبهان آغاز می‎شود.
کد خبر: ۵۰۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 14 October 2017
به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، در نخستین گام از این تجربه در نیمه دوم امسال، نمایش «۱۳۲۱» نوشته حبیب خدامی و کارگردانی روح‌الله خدامی کاری از گروه پرپروک دیلم در شهرستان بهبهان روی صحنه خواهد رفت. 

نمایش «۱۳۲۱»، روایت سه گانه‌ای از حمله کموتر و تفنگچیانش در سال ۱۳۲۱ به گمرک دیلم و مقاومت امنیه دیلم و کشته‌شدن دوتن از آژانهای امنیه و همچنین کشته‌شدن «مح شفیع» و «کموترخان» و همچنین خودکشی کارگری به نام «کوهیار» است که به‌خاطر «دنیا» (دختر رییس اداره برق) و نیز «هاشم» و دخترش است. هاشم روایت می‌کند که در شب حمله کموتر او جریان حمله را از نزدیک دیده است و حالا هاشم خاطراتِ کودکی‌هایش را برای دخترش بازگو می‌کند.
  
نمایش «۱۳۲۱» از نمایش‌های شرکت‎کننده در بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر است که موفق شد جوایز بهترین بازیگر اول مرد و بهترین موسیقی را از این جشنواره کسب کند.
  
در این نمایش، امیرحسین روشن‌روان، مهسا جوی، حیدر ذاکری، مجتبی بحرانی، مهدی معماری، فاطمه ایمنی، ایمان دبیری، حسین موجی، مهدی بلوچ، سعید فاطمی، مریم نیک‌بخش، حبیب خدامی، مصطفی گله‌گیریان و عباسعلی معتمدی نفش‌آفرینی می‌کنند. 
  
عوامل دیگر «۱۳۲۱» عبارتند از: امیررضا کاظمی و حمیدرضا ذاکری (موسیقی)، روح‎الله خدامی (دکور، پوستر و لباس)، موسی میرزایی (نور) و محمدحسین غزنوی (دستیار کارگردان). 
  
این نمایش امشب (شنبه؛ 22 مهرماه 96) در مجتمع فرهنگی هنری آفاق بهبهان روی صحنه خواهد رفت. 
  
گفتنی است انجمن هنرهای نمایشی استان‌های خوزستان و بوشهر، پیش از نیز تبادل گروهای نمایشی را تجربه کرده بودند و قرار است در نیمه دوم سال جاری این رویداد پررنگ‌تر انجام شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار