امام جمعه آبدان با تاکید بر لزوم تلاش همه مسئولان برای رفع مشکلات مردم، گفت: برخی مسئولان وعده‌ها را فراموش می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 14 October 2017
حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: اینکه پیامبر اسلام فرمود امام حسین(ع) کشتی نجات است به این معناست که ما با توجه و نزدیک شده به امام حسین زمینه رفتن به بهشت را فراهم می کنیم.

وی اضافه کرد: شاید برخی تصور کنند که با عزاداری برای امام حسین(ع) به بهشت می روند. به صرف عزاداری و برگزاری مراسم محرم و صفر کسی بهشتی نمی‌شود. اینها بهانه تغییر رفتار ما است. با توجه به سیره امام حسین(ع) رفتار ناشایست خود را تغییر دهیم و نجات بیابیم.

امام جمعه آبدان تصریح کرد: در کتاب احقاق الحق از امام حسین(ع) نقل شده که فرمود اگر کسی در گوش من فحش دهد، بعد در گوش دیگرم عذرخواهی کند عذر او را می پذیرم. این کار سختی است. می‌گوید من فورا کسی که به من ناسزا گفته و سپس عذرخواهی می کند را می بخشم.

لزوم ترویج اخلاق در جامعه

وی ادامه داد: در تاریخ هم موارد متعددی را از امام حسین(ع) نقل کرده اند افرادی به ایشان ناسزا می گفتند، پس از عذرخواهی او را می‌بخشید. یک مرد شامی وقتی متوجه می شود که امام حسین(ع) فرزند حضرت علی است به او ناسزا می گوید. امام حسین (ع) با مهربانی با او برخورد می کند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد افزود: امروز این اخلاق در بین محبین امام حسین(ع) خالی است و اختلافات بین همسران و والدین با فرزندان ریشه در بد اخلاقی و عدم پذیرفتن عذرخواهی و کینه ورزی دارد.

وی تصریح کرد: برخی در وصیت نامه هم سفارش می کنند که فلانی بر جنازه من حاضر نشود. این گناه وقتی شدیدتر می شود که افراد با هم نزدیک و فامیل باشند. امام حسین(ع) برای اصلاح اخلاق اسلامی بین ما قیام کرد.

امام جمعه آبدان بیان کرد: کسانی در مجالس امام حسین(ع) سینه می زنند و گریه می کنند اما در جامعه و در برخورد با دیگران بسیار بد برخورد می کنند و حاضر نیستند عذر برادر مومن خود را بپذیرند.

وی افزود: زن یا مرد اشتباه کرده و حالا عذرخواهی می کند، اگر نپذیریم این تبدیل به کینه می شود و خانواده به جای بهشت بودن تبدیل به جهنم می شود. امام حسین(ع) اینگونه نسبت به خانواده خود ابراز محبت می کند و می‌فرماید که من خانه‌ای که دختر و همسرم در آن زندگی می کنند دوست دارم.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: دشمنان امام حسین(ع) نقل کرده اند که در مسیر حرکت هر جا توقف می‌کرد کودکانی دنبال امام حسین(ع) حرکت می‌کردند، این نشانه محبت امام حسین(ع) به کودکان بوده است.

هدف دشمن براندازی انقلاب است

وی ادامه داد: ما هر روز باید وضعیت خود را بسنجیم که دشمن کیست و چه اقدامی انجام می دهد. اگر ما آماده باشیم و به موقع توطئه دشمن را بدانند همه آنها خنثی می شود. این روزها توطئه‌ای در جریان است. هدف دشمن براندازی انقلاب است. موضوع تضعیف قوه قضاییه در دستور کار است.

امام جمعه آبدان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه از ارکان مهم نظام است و مردم باید به این قوه اعتماد داشته باشند و امیدوار باشند. اگر تضعیف ادامه یابد نظام سقوط می‌کند.

وی اظهار داشت: دادستان کل گفتند یکی از مشکلات ما سیستم بانکی است. وام‌های کلان به دست نور چشمی‌ها می‌افتد. معوقات هزار میلیاردی داریم. اگر قوه قضاییه ورود کرد باید تقویت کنیم.

حمیدی‌نژاد افزود: دشمن می خواهد در کشور ما مفسدان زیاد شود زیرا به نفع اوست اما به نفع ما نیست. وقتی کسی گله می کند که هرگاه بدهکاری دستگیر می کنیم به ما می گویند سیاسی کاری شده، از روی بیکاری قوه قضاییه افرادی را دستگیر می‌کند. برخی حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند. این حرف‌ها با هر انگیزه‌ای تضعیف نظام است.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبری، بغض استکبار نسبت به سپاه به دلیل این است که سپاه مایه اقتدار است. آمریکا حملات خود را علیه سپاه آغاز کرده است. سردار جعفری به آنها جواب دندان شکنی دادند و خودشان هم می‌دانند هرچه گفتند واقعی است.

امام جمعه آبدان بیان کرد: برخی داخل آمریکا هم به رئیس‌جمهورشان می گویند دیوانه، چه کسی این را باور می کند. هدف آنها این است که برای کسانی که مقابل امریکا هستند ایجاد رعب کنند و هر چه خواستند قالب کنند.

آمریکا ضعیف‌تر شده است

وی ادامه داد: افرادی هم داخل کشور این را باور می‌کنند. کید دشمن را باید شناخت، مسئولین ما بدانند که آمریکا ضعیف‌تر شده است و جمهوری اسلامی قوی شده و انتظار جواب دندانشکن از مسئولین داریم.

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه در داخل مسائل مهمی است که مسئولین باید به آن بپردازند، افزود: وعده‌ها را فراموش می‌کنند، وعده دادند که فقر مطلق در کشور نباشد، ایران مرکز صادرات شود، برعکس شده ورادات فراوان مشاهده می کنیم.

وی گفت: امروز روز کار و تلاش است نه پرداختن به حواشی. رئیس جمهور در افتتاح دانشگاه نقض معاهدات توسط دشمن را توجیه می‌کند. کاملا عکس آنچه قرآن می‌فرماید باید در مقابل دشمن شدید بود. باید به گفته‌های رهبر توجه کرد همان‌طور که خود رئیس جمهور هم گفتند اگر مطیع رهبر باشیم آسیب نمی‌بینیم.

تجربه ما این بود که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد. وقتی آقای ظریف می‌گوید هنور نمی‌توانیم در انگلیس یک حساب بانکی باز کنیم، ما نباید بگوییم که اگر آنها نقض کردند ما نقض نمی‌کنیم. ملت ما پشتیبان مسئولین هستند، چرا باید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم، ما انتظار برخورد عزت مندانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار