یک فعال سیاسی اصلاح طلب؛
این روزها سیاست خارجه با اما و اگرهای بسیاری مواجه است؛ از این رو سخنان روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعتراض جهانی در پی داشت. جناح های مختلف سیاسی در کشور با اعلامهمبستگی این سخنان را محکوم کردند. استان خراسان نیز از این قاعده مستثنی نیست و فعالین سیاسی در خصوص سخنان رئیس جمهور امریکا واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۵۰۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 14 October 2017
ترامپ به دنبال جو سازی است/ همه جناح های سیاسی استان با یکدیگر در مقابل دشمنان متحد هستند

به گزارش تابناک رضوی؛ این روزها سیاست خارجه با اما و اگرهای بسیاری مواجه است؛ روز گذشته ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سخنانی در خصوص احتمال لغو برجام از سوی آمریکا گفت که واکنش جهانی در پی داشت؛ در این راستا برخی از کشورهای اروپایی بر خلاف سخنان ترامپ به پایبندی بر توافق برجام تاکید کردند؛ دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز در واکنش به سخنان ترامپ با مردم گفتگو کرد ؛ او سخنان همتای آمریکایی را فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران دانست و ترامپ را دعوت کرد که تاریخ و حقوق بین الملل را دقیق‌تر و بهتر بخواند؛ در این راستا به نظر برخی کارشناسان، سخنان خصمانه دولت آمریکا سبب شد تا احزاب و جناح های داخلی با یکدیگر متحد تر از پیش شوند که خراسان با توجه به وجود آرا مختلف از این امر مستثنی نیست. از سوی دیگر به دلیل مرز مشترک خراسان با کشور دوست و همسایه افغانستان، این استان موقعیتی استراتژیک برخوردار است. بر این مبنا برخی از صاحبنظران و فعالان سیاسی به این ماجرا واکنش نشان دادند.

ناصر آملی مقدم، فعال سیاسی اصلاح طلب در ارتباط با سخنان روز گذشته رئیس جمهور آمریکا گفت: به نظر می رسد ترامپ بیشتر به دنبال جو سازی است؛ برای اینکه شبهاتی در مورد مسائل امنیتی ایران  ایجاد کند و روابط ایران با جهان را تحت تاثیر قرار دهد؛ زیرا کاری بیشتر از این نمی تواند انجام دهد.

دبیر سازمان عدالت و آزادی خراسان رضوی با اشاره به اینکه صحبت های رئیس جمهور آمریکا بیشتر سبب اتحاد می شود، افزود:  افراد ممکن است در داخل یک خانواده نقطه نظرات و انتقاداتی داشته باشند؛ در این خصوص گاهی رقابت سیاسی سبب می شود که انتقادات تند شود ولی این بحث ها سبب نمی شود که هویت ما مخدوش شود؛ بلکه درون یک خانواده هستیم و با یکدیگر متحد خواهیم بود.ما در مقابل کسی که با ما دشمنانه رفتار می کند راهی به جر اتحاد نخواهیم داشت زیرا همه ما دغدغه نجات کشور و حفظ تمامیت ارضی است و همه به فکر توسعه کشور خواهیم بود. 

وی ادامه داد: وقتی کسی با سیاست راست افراطی در جبهه اسرائیل، عربستان و مجاهدین خلق در مقابل مردم ایران می ایستد، همه با یکدیگر متحد خواهیم بود و امنیت کشور را دستخوش صحبت های چنین فرد نادانی نخواهیم کرد.

این فعال سیاسی در خصوص پیش بینی های طیف رئیس جمهور اسبق ایران در مخالفت با برجام گفت: پیش بینی های آقای احمدی نژاد و طیف همراه ایشان در خصوص برجام غلط از آب درآمد؛ ما تحریم های بین المللی را شکسته ایم و تنها مواجهه با آمریکا در این زمینه مانده است. 

آملی مقدم عنوان کرد: برجام حیثیت امپریالیستی آمریکا در گفتمان بین المللی را فرو ریخت. افکار عمومی جهانی قبل از برجام همراه یکدیگر بودند اما پس از آن توانستیم اروپا را از آمریکا جدا کنیم. حتی آژانس بین المللی هم از ایران حمایت کرده است. در این راستا توانسته ایم به افکار عمومی بفهمانیم که آمریکا چه رفتارهایی میتواند انجام دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: مواضع آمریکا، حتی نمی تواند تاثیر تعیین کننده ای بر روابط ایران و اروپا بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خراسان با توجه به همسایگی با افغانستان تحت تاثیر صحبت های اخیر ترامپ خواهد بود یا خیر، افزود: صحبت های اخیر ترامپ و سیاست های دولت آمریکا میان دو کشور ایران و افغانستان، تاثیر جدی بر روابط نخواهد گذاشت. مگر بخشی که مربوط به فعل و انفعالات رسمی بازرگانی برخی نهادها است که در این زمینه اطلاعات خاصی ندارم اما در زمینه سیاسی این تاثیرات چندان قابل اهمیت نخواهد بود. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار