مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور سند راهبردی و چارچوب نهادی پدافند غیرعامل استانی در خراسان رضوی برای افق 1400 تدوین و تصویب شد.
کد خبر: ۵۰۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 14 October 2017
به گزارش تابناک : سید ابوالفضل احمدی روز شنبه در گردهمایی آموزشی دبیران شورای پدافند غیرعامل شهرستانهای استان خراسان رضوی در مشهد افزود: این سند دارای پنج هدف کلان، 13 راهبرد، 26 سیاست و 65 برنامه برای افق پنج ساله است.
وی ادامه داد: سند راهبردی پدافند غیرعامل مبنای تدوین اهداف و برنامه های عملیاتی این حوزه طی سالهای 1396 تا 1400 در خراسان رضوی است که برای اجرا به تمامی ارگانها و چارچوبهای نهادی تعیین شده از جمله کارگروههای تخصصی، شورای پدافند غیرعامل شهرستانها، کمیته پدافند غیرعامل تمامی دستگاهها، سازمانها، نهادها، موسسات عمومی و غیردولتی، تشکلها و بنگاههای بخش خصوصی و تعاونی ابلاغ می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: ظرف یک دهه گذشته تلاشهای وافر و قابل تقدیری از طرف مسئولان و دست اندرکاران در حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته که نتایج مثبت و مفیدی برجای گذاشته است اما با رویکرد دفاع موزائیکی و اهمیت نقش و جایگاه استانها در این رویکرد ضرورت وجود سند منسجم و یکپارچه استانی کاملا محسوس بود.
وی افزود: در راهبرد دفاع موزائیکی کل ایران به 31 موزائیک که همان 31 استان هستند تقسیم می شود و استانداران به عنوان روسای شورای پدافند غیرعامل و نیز شورای تامین وظیفه پاسخگویی به همه تهدیدها را به صورت مستقل و خودکفا در سطح استان دارند. 
احمدی ادامه داد: در ادامه این راهبرد و در سطح استانی، سند پدافند غیرعامل خراسان رضوی را به 28 موزائیک یا شهرستان تقسیم کرده که رئیس شورای پدافند غیرعامل هر شهرستان فرماندار است. همچنین شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار و جانشینی معاون سیاسی و دبیری مدیرکل پدافند غیرعامل شکل گرفته است.
وی گفت: استاندار خراسان رضوی برای روسای بیش از 90 دستگاه استانی هم ابلاغ ریاست کمیته پدافند غیرعامل همان دستگاه را صادر کرده پس همه دستگاهها نیز کمیته پدافند غیرعامل دارند.
او افزود:در سطح خراسان رضوی 11 کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات، امداد و نجات، انرژی و آب، بهداشت، سلامت و بیولوژیک، پشتیبانی، خدمات شهری و روستایی، جهاد کشاورزی، دفاعی، امنیتی و انتظامی، راه و شهرسازی، سازماندهی و مشارکت مردمی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در چارچوب شورای پدافند غیرعامل پیش بینی شده است. 
خراسان رضوی با وسعت 118 هزار و 851 کیلومترمربع (11 میلیون و 740 هزار و 659 هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل 28 شهرستان، 70 بخش و 2 هزار و 540 روستا است. این استان از شمال و شمال شرق به طول تقریبی 6/531 کیلومتر دارای مرز مشترک با ترکمنستان و ازشرق به طول حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. خراسان رضوی با 8.1 درصد جمعیت کشور 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفر جمعیت در قالب 2 میلیون و 450 هزار و 916 خانوار دارد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار