رئیس جمعیت هلال ‌احمر قوچان به انجام 580 عملیات امداد جاده ای طی امسال تاکنون در سطح خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: امدادگران قوچانی با اجرای 116 عملیات از این تعداد رتبه نخست را از نظر تعداد عملیات امداد و نجات جاده ای در استان کسب کرده اند.
کد خبر: ۵۰۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 14 October 2017
به گزارش تابناک : سعید فکوری روز نشبه در جمع خبرنگاران افزود: هلال احمر قوچان از ابتدای امسال تاکنون 118عملیات امدادی انجام داده که 116 مورد آن مربوط به حوادث جاده ای و 2 مورد عملیات امداد در سیلاب بوده است. 
وی ادامه داد: در جریان این حوادث 23 مورد جانباختند، 13 نفر توسط امدادگران به صورت سرپایی درمان شدند و 138 نفر به بیمارستان انقال یافتند. 
رئیس جمعیت هلال‌ احمر قوچان در ادامه همچنین گفت: 90 درصد مردم این شهرستان نیازمند آموزشهای اولیه امدادی هستند. همکاری نهادهایی همچون آموزش‌ و پرورش، بهزیستی، بسیج و دانشگاه‌ها برای تحقق این مهم موثر است. هم اینک 15 مربی و پزشکان و پرستاران داوطلب هلال احمر قوچان در امر آموزش شهروندان فعالیت دارند. 
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در قالب 23 دوره 600 نفر آموزشهای عمومی، تخصصی و امداد و نجات اولیه را در قوچان فرا گرفته و گواهینامه دریافت کرده‌اند. در قالب طرح خادم نیز آموزش هزار خانواده در دستور کار است. در چارچوب طرح دادرس هم با هدف آمادگی دانش آموزان نیازمند همکاری آموزش‌ و پرورش برای اجرای آن در 30 مدرسه پایه هشتم هستیم.
فکوری ادامه داد: مرکز آموزش هلال ‌احمر قوچان به ‌عنوان دومین مرکز تخصصی استان بعد از مشهد دارای مصوبه استانی و نیازمند تامین یک میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل است. 
وی گفت: این مرکز آموزشی تخصصی مجهز به 2 کلاس آموزشی، اتاق پراتیک با تجهیزات پزشکی، 3 خوابگاه با ظرفیت 60 نفر می‌تواند ب‌طور هم‌زمان 4 کلاس آموزشی تخصصی را پشتیبانی کند. 
مرکز شهرستان 180 هزارنفری قوچان با دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال ‌احمر در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار