یک فعال سیاسی اصولگرا؛
آنچه روز گذشته در رسانه های مختلف از سوی آمریکا عنوان شد، اعتراض جامعه جهانی را برانگیخت و سبب شد تا تمام متعهدین به برجام مقابل آمریکا صف بکشند. در این میان ممکن است سخنرانی های عرصه بین المللی تاثیرات خاصی بر سیاست خارجه در کشور داشته باشد که برخی صاحبنظران سیاسی رفتار نابخردانه آمریکا را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند؛ از این رو این سوال پیش می آید که این سخنان چه تاثیراتی بر خراسان که همجواری با کشورهایی مانند افغانستان دارد خواهد گذاشت و نگاه سیاستمداران نسبت به این موضوع چگونه است؟
کد خبر: ۵۰۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 14 October 2017



















به گزارش تابناک رضوی؛ این روزها سیاست خارجه با اما و اگرهای بسیاری مواجه است؛ روز گذشته ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سخنانی در خصوص احتمال لغو برجام از سوی آمریکا گفت که واکنش جهانی در پی داشت؛ در این راستا برخی از کشورهای اروپایی بر خلاف سخنان ترامپ به پایبندی بر توافق برجام تاکید کردند؛ دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز در واکنش به سخنان ترامپ با مردم گفتگو کرد ؛ او سخنان همتای آمریکایی را فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران دانست و ترامپ را دعوت کرد که تاریخ و حقوق بین الملل را دقیق‌تر و بهتر بخواند؛ در این راستا به نظر برخی کارشناسان، سخنان خصمانه دولت آمریکا سبب شد تا احزاب و جناح های داخلی با یکدیگر متحد تر از پیش شوند که خراسان با توجه به وجود آرا مختلف از این امر مستثنی نیست. از سوی دیگر به دلیل مرز مشترک خراسان با کشور دوست و همسایه افغانستان، این استان موقعیتی استراتژیک برخوردار است. بر این مبنا برخی از صاحبنظران و فعالان سیاسی به این ماجرا واکنش نشان دادند.

جواد آرین منش ، اصولگرای دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ایران از کلان شهر مشهد در خصوص سخنان روز گذشته رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان نسنجیده ترامپ که حاکی از اشتباه بزرگ اوست و بیانگر عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی و نقض تعهدات می باشد.

وی ادامه داد: این سخنان همچنین بیانگر زیاده خواهی و رفتارهای غیر مسئولانه آمریکا است که نتیجه ای جز انزوا برای آمریکا نخواهد داشت. از این جهت آثار سو این سخنان را در چند ساعت پس از سخنرانی دونالد ترامپ شاهد بودیم. 

این فعال سیاسی افزود: اتحادیه اروپا که جز متهدین آمریکا بوده بعد از این سخنان غیر مسئولانه راه خود را در برجام جدا کردند و به حقانیت ایران رای دادند. 

آرین منش در ارتباط با آثار سخنان رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: این سخنان سبب افزایش انسجام و وحدت ملی شد. از سوی دیگر محبوبیت سپاه در میان مردم افزایش یافته است. 
وی افزود: صحبت های ترامپ، تذکری به جمهوری اسلامی است که به تقویت ابعاد دفاعی در برابر تجاوزات احتمالی بیگانگان بپردازد.

آرین منش در پاسخ به این سوال که وضعیت استان خراسان استراتژیک است و این سخنان چه محدودیت هایی برای خراسان ایجاد خواهد کرد، گفت: در منطقه مشکلات خاصی مواجه نخواهیم بود به جر آن که مرزهای ایران اسلامی را باید تقویت کرد؛ البته بعید است اینگونه رفتارها سبب تحرکات نظامی و منطقه ای شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به بداخلاقی و بدعهدی ها و تجاوزات آمریکا باید هوشمندی و انسجام ملی را حفظ کرد.

آرین منش افزود:  تلقی بنده این است که تغییرات زیادی در عرصه سیاسی رخ ندهد. احتمال دارد پارلمان آمریکا آنگونه که مورد انتظار ترامپ است، با او همراهی نداشته باشد زیرا آثار بدی برای آمریکا دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: با توجه به اینکه در حوزه اقتصادی، ارتباطات اقتصادی با امریکا نداریم این رفتارها تاثیر مستقیمی به دنبال ندارد . توسعه ارتباطات ما با اروپا است و آنان راه خود را از آمریکا جدا کرده اند. نمایندگان اروپا با تاکید مکرر در سخنانی عنوان کردند که هشت بار تعهدات ایران را بررسی و راستی آزمایی کرده اند؛ بر این اساس سلامت و ضوابط از سوی ایران رعایت شده است 

آرین منش با اشاره به اینکه آمریکا از این ماجرا به دنبال منافع خود است، گفت: آمریکا ممکن است با این دست فضا سازی ها در منطقه، برخی کشورهای وابسته همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان و...را تحریک به خرید سلاح کرده و بدین ترتیب اقتصاد کشورشان را تقویت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: این مسئله ممکن است از منظر اقتصادی به نفع آمریکا باشد؛ اما معتقدم این رفتارها هرگز به تحرکات نظامی نخواهد انجامید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار