دبیر جشنواره تئاتر ملی نفت گفت: تاکنون 80 اثر به این جشنواره رسیده که نشان از استقبال خوب از این جشنواره را دارد همچنین 2 اثر خارجی نیز در این جشنواره از کشورهای ترکیه و آذربایجان حضور دارند.
کد خبر: ۵۰۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 14 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، سید صادق فاضلی اظهار کرد: نفت موضوعی بین المللی است و همه کشورها با آن ارتباط تنگاتنگی دارند برای همین جشنواره ملی تئاتر نفت را ظرفیت بین الملی شدن را دارد بنابراین تلاش میکنیم در سال های آینده آن را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

دبیر جشنواره تئاتر ملی نفت تصریح کرد: بنا به اهمیت حیاتی صنعت نفت و همچنین ثبت و ضبط آثار ارزشمند هنری و ساماندهی دیدگاه های نو و ژرف به حقایق تاریخی و نیز به منظور آگاهی و ارتباط هرچه بیشتر نسل جدید با پر افتخارترین مناطق و تاریخ معاصر ایران، اولین دوره جشنواره ملی تئاتر نفت در خوزستان برگزار می‌شود.

وی گفت: بازگویی اهمیت نفت برای رشد و سازندگی کشور، اهمیت وجود نشانه های بزرگ و موثر نفتی مانند مناطق نفتخیز جنوب ، پالایشگاه آبادان، اولین چاه بهره برداری نفت در مسجدسلیمان، وجود شرکت ملی حفاری در اهواز،اهمیت تولید روزانه نزدیک به سه میلیون بشکه نفت در خوزستان به عنوان قطب اقتصادی کشور، بازخوانی نقش سازنده و پشتیبانی همه جانبه شرکت ملی نفت در هشت سال دفاع مقدس، اهمیت ملی شدن صنعت نفت، مدیریت صحیح انرژی و صیانت و حفظ منابع نفتی برای نسل های آینده، پرداختن به حماسه شهدا و چهره های برتر مرتبط با موضوع نفت، بازنگری کودتای 28 مرداد و اعتصاب کارکنان و نقش حیاتی آنها در پیروزی انقلاب اسلامی، پرداختن به مفاخر و نام آوران مرتبط با صنعت نفت، اقتباس نمایشی از رمان‎ها، داستانها و قصه های مرتبط با نفت و جنوب کشور از جمله اهداف و اولویت های این جشنواره ملی است.

فاضلی بیان کرد: پیش از این نیز جشنواره تئاتر نفت در استان خوزستان به صورت داخلی و در مناطق نفت خیز، محدود به شهر های نفت خیز استان برگزار می شد. 

وی با بیان این که این جشنواره نیمه دوم اسفند 96، نزدیک به سالروز ملی شدن صنعت نفت، برگزار می‌شود بیان کرد: شرکت کنندگان می توانند متون نمایشی خود را تا یکم آذر ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار