مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای اقدامات و نظارت ویژه به منظور کاهش آلایندگی خودروهای شهرداری مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 14 October 2017
به گزارش تابناک : محمد پذیرا در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در نقاط مختلف سطح شهر حضور دارند و با خودروهای دودزای سبک و سنگین برخورد می‌کنند.
وی افزود: در این راستا و به منظور مشارکت شهروندان سامانه «دیده‌بان سبز» نیز راه‌اندازی شده که از طریق آن شهروندان موارد تخلفات زیست محیطی سطح شهر را می‌توانند اطلاع‌ دهند تا اقدام لازم برای رفع آن صورت بگیرد.
مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص تردد خودروهای سنگین شامل اتوبوس و کامیون اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از خودروهای سنگین از جمله اتوبوس‌های شهری متعلق به شهرداری می‌باشد لذا اقداماتی در خصوص کاهش آلودگی این خودروها انجام شده است.
پذیرا گفت: در این راستا تمامی اتوبوس‌های شهری مشهد سال گذشته معاینه فنی اخذ کرده‌اند که این مهم ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در اقدامی دیگر مقرر شده که اتوبوس‌های شهری در پایانه‌ها هنگام تخلیه مسافر و یا مسافرگیری خاموش باشد که با این اقدام خوشبختانه در کنار کاهش آلودگی هوای شهر مشهد، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی شده است.
مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: با این اقدام روزانه 18 هزار لیتر در مصرف سوخت اتوبوس‌ها صرفه‌جویی شده است.
پذیرا ادامه داد: همچنین خودروهای حمل پسماند نیز در حال نوسازی است و بر تردد دیگر خودروها که به نحوی در ارتباط با شهرداری هستند، نظارت ویژه‌ای انجام می‌شود.
وی گفت: در کنار این اقدامات گشت کنترل آلاینده‌های زیست محیطی نیز با خودروهای سنگینی که در سطح شهر تردد دارند، برخورد می‌کنند.
مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه خودروهای سنگین بیشتر در شب سطح شهر تردد دارند؛ 2 گشت کنترل آلاینده‌ها نیز در این زمان در نقاط مختلف سطح شهر حضور دارند.





منبع : شهر فردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار