فرماندار آبدانان گفت: سایت کنونی دفن زباله شهرهای آبدانان و سرابباغ مشکلاتی را برای مردم این مناطق ایجاد کرده و نیازمند تجدیدنظر و انتقال به مکان جدید است.
کد خبر: ۵۰۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 14 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری  اظهار کرد: این سایت سال 93 در زمیی به مساحت 10 هزار مترمربع در 35 کیلومتری جنوب شرق شهر آبدانان و در حوالی روستای گل گل پایین احداث شده و روزانه 40 تن انواع زباله از شهرهای آبدانان و سرابباغ در آن تجمیع و دفن می شود.
 
وی از تو لید زباله 1،5 برابر میانگین کشوری در شهرستان آبدانان ابراز نارضایتی کرد و افزود: تعدادی از عشایر ، بهره برداران و ساکنان روستاهای اطراف به دفن زباله های شهری در این منطقه معترضند و خواستار انتقال سایت زباله به منطقه ای مناسبت تر که از کانون های جمعیتی فاصله استاندارد داشته باشد، هستند و مدعی ایند بوی تعفن ، دود برخاسته از زباله ها و جمع شدن حیوانات اهلی و جانوران و حشرات و خزندگان موذی زمینه اذیت و آزار آنها را بوجود آورده است.
 
فرماندار آبدانان گفت: زمین محل سایت زباله این شهر با پیگیری و همکاری ادارات و نهادهای ذیربط مانند محیط زیست، منابع طبیعی و جهاکشاوزی جانمایی و مورد تائید قرار گرفته و توسط سازمان های عمومی تملک و سند آن به نام شهرداری آبدانان نیز تنظیم و صادر شده است اما با توجه به خواست مردم و رعایت سلامت آنان درصدد هستیم که با همکاری دستگاه های مسئول یک مکان مناسب که تمام نکات زیست محیطی در آن رعایت شده باشد انتخاب و نسبت به انتقال سایت مذکور اقدام خواهد شد.
 
عسگری یادآور شد: فرایند جانمایی، تایید نهادهای مربوطه و تامین زیرساخت های مورد نیاز سایت زباله مستلزم صرف وقت زیادی است که باید مردم و عشایر منطقه سرابباغ با متولیان امر همکاری کنند تا یک نقطه مناسب تعیین و این مشکل مرتفع شود.
 
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سرابباغ نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: وجود این سایت در این نقطه پرتردد که در مسیر ایرانگردان و دریاچه دوقلوی سیاه گاو قرار دارد ، موجب ناراحتی مردم این منطقه عشایری شده است.
 
مهرداد طهماسبی ضمن دعوت مردم به مساعدت و همکاری مردم با متولیان، از مسئولان شهرستان آبدانان خواست طبق یک برنامه مدون و قابل اجرا نسب به انتقال سایت مژاره آبدانان اقدام کنند.
 
مدیر اداره محیط زیست شهرستان آبدانان نیز گفت: استقرار و راه اندازی این سایت در مکان مورد بحث از روز اول اشتباه بود و به مرور زمان باعث مشکلاتی برای همجواران شده است.
 
احمد ایمانی افزود: موضوع انتقال سایت مژاره در کارگروه پسماند شهرستان مورد برسی قرار گرفت و در تلاشیم طی ماه های آینده نقطه دیگری در نظر گرفته شود اما تا طی مراحل قانونی و مکان یابی و بستر سازی لازم مردم منطقه باید همکاری کنند تا خللی در روند دفن بهداشتی زباله های شهری بوجود نیاید.
 
گفتنی است سایت دفن زباله شهر آبدانان در اطراف دریاچه دوقلوی سیاه گاو و در نزدیکی رروستاهای گل گل پایین و بالا و ژیور قرار دارد و دود و بوی بد آن باعث بروز مشکلاتی برای مردم منطقه شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار