پس از اظهار نظرهای ترامپ و محدودیت های پیش روی بازار سرمایه انجام شد
مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی به بورس پرس اعلام داشت: نتیجه جلسه مهم امروز برای حمایت از بورس تعیین و نسبت به واریز ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومانی ۷ بانک کشور تصمیم گیری شد.
کد خبر: ۵۰۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 14 October 2017
تابناک خراسان جنوبی: به نقل از بورس پرس، مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی نتیجه جلسه مهم امروز مسئولان وزارت اقتصاد، مسئولان بورس و ۷ بانک با موضوع تحلیل مواضع ترامپ و حمایت از بازار سهام از طریق واریز ۱۵تا ۲۰ میلیارد تومانی هریک از بانکها را اعلام کرد.

حسین خزلی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به دعوت نامه چهارشنبه گذشته معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد و برگزاری جلسه صبح امروز اظهار داشت: در این جلسه مسئولان وزارت اقتصاد، سازمان بورس به همراه مدیران عامل 7 بانک خصوصی و تخصصی شامل بانک های کشاورزی ، ملت ، تجارت ، صادرات، توسعه صادرات و مسکن حضور داشتند.

وی ادامه داد: نظر همه حاضرین این جلسه در مورد مواضع شب گذشته ترامپ این بود که وی لفاظی کرده و با توجه به گزارش های سازمان ملل از فعالیت هسته ایی ایران و حمایت اروپا و...، برنامه ایی برای اقدام عملی علیه ایران ندارد و نمی تواند هم داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: همچنین مقرر شد هر یک از بانک ها با واریز 15 تا 20 میلیارد تومان از بازار سرمایه حمایت کند تا صندوق های با درآمد ثابت بزرگ بانکها همچنان تا سقف 5 درصد دارایی، نسبت به خرید سهام ادامه دهند و بانکها هم به نسبت واحدهای خود در صندوق توسعه بازار را افزایش دهند تا این صندوق بتواند به حمایت از سهام ادامه دهد.

به گفته خزلی ، بانک کشاورزی امروز 20 میلیارد تومان برای خرید واحدهای صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی را واریز کرد و قرار است دیگر بانک ها هم بزودی اقدام کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیش بینی های برخی کارشناسان و فعالان از ریزش قیمت سهام و رشد ارز بعد از اعلام عدم پایبندی ترامپ به برجام ، محقق نشد و امروز در برابر رشد قیمت سهام و شاخص بورس ، بازار ارز هم واکنشی به این موضوع نشان نداد  و حتی از قیمت دلار کاسته شد.

وی تاکید کرد: به عنوان یک فعال بازار سرمایه، آنچه این جلسه را دارای اهمیت ویژه کرد تصمیم سریع و درست مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس و بانک ها در حمایت عملی از بورس و بازار سهام بود که اتفاق مبارکی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار