معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: نخستین کاروان دانش آموزی راهیان نور استان بوشهر از شهرستان دیر در قالب ۳۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۵۰۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 15 October 2017
سرهنگ سهراب انبارکی ظهر امروز در آیین افتتاحیه اردوی راهیان نور دانش آموزی استان بوشهر از شهرستان دیر با اشاره به نقش مهم اردوی راهیان نور در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت که از روحیات مهم رزمندگان در هشت دفاع مقدس است باید به نسل دانش‌آموز و دانشجو منتقل شود که مهم‌ترین روش آن از طریق اعزام اردوی راهیان نور محقق شود.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور از مؤثرترین راه‌ها برای مقابله با  جنگ فرهنگی دشمن است افزود: یکی از اقدامات مؤثر برای مقابله با تهاجمات، شبیخون‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دشمن، برگزاری اردوهای راهیان نوراست.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از اعزام نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی استان بوشهر خبرداد و  گفت: نخستین کاروان دانش آموزی راهیان نور استان بوشهر از شهرستان دیر در قالب 300 نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ انبارکی بابیان اینکه مدت‌زمان حضور در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس سه روز است افزود: دانش‌آموزان دیری در مدت سه روز از یادمان شهدا شرق کارون، هویزه، طلایه، شلمچه، یادمان شهدای رمضان و والفجر 8 بازدید می‌کنند.

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) شهرستان دیر نیز اردوهای راهیان نور را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می‌تواند آنان را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن حفظ کند.

سرهنگ پاسدار میرزا احمدی هدف از اعزام کاروان راهیان نور را تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا ذکر کرد و افزود:هر چقدر فرهنگ جهاد و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان جامعه ترویج داده شود بی تردید فرزندان امروزی در مقابل حملات دشمن در جنگ نرم مقاوم‌تر می‌شوند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر  نیز از اردو های راهیان نور به عنوان یکی از اردوهای بسیار خوب و موثر یاد کرد و گفت:اردوهای راهیان نور نقش مهمی در آشنایی دانش آموزان با سال های جنگ تحمیلی و رخدادهای آن زمان را دارد.

سیروس فتحی افزود: اردوی راهیان نور در بخش دانش آموزی تحت عنوان از مدرسه تا مدرسه برگزار می‌شود که مناطق عملیاتی از مدرسه و کلاس درس نیز بزرگتر می‌باشند و باید جوانان و دانش آموزان آینده ساز این کشور  از این کلاسها استفاده کنند.

وی با اشاره به آثار و برکات مهم اردوی راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: آشنایی دانش آموزان با جوانمردی‌های جوانان در دفاع مقدس و تقویت روحیه مقاومت و ایثار در بین دانش آموزان و برنامه‌های پیش بینی شده متنوع  فرهنگی و تاثیرگذار در طول این اردو قطعا آثار و برکات بسیاری را به همراه دارد.

جانشین سپاه سیدالشهداء (ع) شهرستان دیر  نیز بیان کرد:  بازدید دانش آموزان امروزی از مناطق جنگی در قالب اردوهای راهیان نور سبب پایداری ارزش‌ها در جامعه می‌شود.

سروان پاسدار سید علی حسینی‌نیا با بیان اینکه 300 دانش آموز پسر از شهرستان دیر به اردوی راهیان نور اعزام شدند خاطر نشان کرد: مدت این اردو سه روز تعیین شده که دانش آموزان در این مدت از یادمان‌های شهداء در شلمچه، مارد، طلایه، شرق کارون، اروند کنار و هویزه بازدید می‌کنند.

در این مراسم با بدرقه مسئولان استان بوشهر و شهرستان دیر، 300 دانش‌آموز دیری از یادمان شهدای گمنام این شهر، با هفت دستگاه اتوبوس راهی سرزمین‌های دفاع مقدس در خوزستان شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار