مدیر اداره نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بررسی باقیمانده ۲۰۰ نوع سم در محصولات کشاورزی گفت: مشکل حادی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۵۰۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 15 October 2017
منصور قنبری زاده ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته غذا  اظهار داشت: روز جهانی غذا هر ساله در ۱۶ اکتبر در دنیا برگزار می شود که این تاریخ در سال جاری مصادف با ۲۴ مهر ماه است.

وی افزود: وظیفه اصلی اداره نظارت، کنتزل و نظارت بر کارخانجات مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی است که این امر را با بازرسی سر زده در تمامی ساعات شبانه روز و بدون محدودیتی انجام می دهیم.

قنبری گفت: بازرسان ما بدون هیچ محدودیتی حق دارند واردکارخانه ها شوند و خط تولید را کنترل و اگر انحرافی صورت گرفته باشد خط تولید را متوقف کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: اداره نظارت، پروانه و مجوز برای کارخانه ها صادر می کند که این پروانه اجازه می دهد یک واحد تولیدی کارخانه ای، صنعتی و کارگاهی در زمینه غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی محصولاتی را تولید کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: ۱۲۰ قلم  مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی تحت نظارت ما قرار دارند.

قنبری افزود: سیاست های غذا و دارو در گذشته این بود که برای واحدهای صنعتی با حجم بالا، داشتن متراژ مناسب، ماشین آلات و تجهیزات و آزمایشگاه جزء الزمات آنها برای دریافت پروانه کار بود که در محصول نهایی قیمت بالا می رفت؛ اما اکنون وزارت بهداشت از ابتدای امسال تصمیم گرفته است واحدهای کارگاهی که حداقل ماشین آلات و الزامات را داشته باشند بتوانند پروانه دریافت کنند.

وی بیان داشت: سه سال است که وزارت بهداشت در طرح باقی مانده سموم درمحصولات کشاورزی  فعالیت می کند و این طرح هزینه های زیاد و سنگینی دارد و از اقلام پر مصرف مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیب، کاهو، هندوانه، خیار سبز هر هفته یک بار نمونه برداری کرده و به  یکی از آزمایشگاه  مجهز و به روز ترین کنترل سموم در قشم فرستاده می شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه باقیمانده ۲۰۰ نوع سم در محصولات کشاورزی بررسی می شود، تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده مشکل حادی در زمینه این نیست و شهروندان می توانند با خیال راحت محصولات مورد نیازشان را مصرف کنند.

قنبری عنوان کرد: از ابتدای سال جاری بازرسی از آرایشگاه های زنانه به صورت منسجم انجام می شود و در این زمینه تیمی از تعزیرات، صنعت و معدن، اتحادیه  آرایشگران، معاونت بهداشتی دانشگاه  تشکیل شده است.

وی گفت: در صورت وجود اقلام تقلبی، تاریخ مصرف گذشته، قاچاق یا مواد دست ساز در آرایشگاه زنانه این مواد جمع آوری می شوند و آرایشگران متخلف به مراجع قانونی معرفی خواهند شد .

 مدیر نظارت بر مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: طرح نشانگرهای رنگی بهداشتی در سطح استان در دست اجرا است و هیچ محصول غذایی، آرایشی، بهداشتی، آشامیدنی در سطح استان تولید بدون نشانگر رنگی تولید نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار