تابناک / عصر دیروز آیین معارفه فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 15 October 2017
تابناک / عصر دیروز آیین معارفه فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگزار شد.
 
در مراسمی با حضور محمدرضا فیاض معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، احمدی‌پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان, حسنی نماینده مردم رشت، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لاهیجان و جمالی نماینده مردم رودبار و جمعی از مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی آیین معارفه فرهاد دلق‌پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.
 
پورعلی، به عنوان نماینده بخش خصوصی در این مراسم با تاکید براینکه استان گیلان همواره چوب سرسبزی خود را خورده است، گفت: همه مسئولان  استان به فوریت در تصمیم‌گیری حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری مردد بوده است.
 
وی با تاکید بر ضرورت تامین نقشه راه در ورود سرمایه‌گذار به گیلان اظهار داشت: استان گیلان سال‌هاست که با معضل بیکاری درگیر است و از آنجایی که با سرمایه‌‌گذاری در بخش صنعت می‌توان بخش عظیمی از معضل اشتغال را حل کرد باید به همه نکات مربوط به ورود سرمایه‌گذار توجه داشته باشیم.
پورعلی با اشاره به اینکه گیلان رتبه سیزدهم را در صنعت دارد، تصریح گرد: در سه سال اخیر این استان به لحاظ تعدادی رتبه سوم و به لحاظ پرداختی رتبه چهارم در رفع موانع تولید را به خود اختصاص داده است.
در ادامه این نشست، نماینده مردم رودبار نیز با اشاره به عدم رشد و تناسب بخش‌ها و حوزه‌های مختلف صنعت استان خاطرنشان کرد: لازم است تا ضمن همراهی مسئولان کشوری و استانی با دلق‌پوش استان را به طراز واقعی خود برسانیم.
منوچهر جمالی نیز در این مراسم، درخصوص برداشت‌های غیرمجاز از معادن استان ابراز داشت: در سال 94 مجوز برداشت از معادن استان سه میلیون تن بوده اما آمار مصرف 15 میلیون تن بوده و این نشان از یک اتفاق ناگوار در بخش معادن است که باید مورد توجه آقای دلق‌پوش باشد.
حسنی نماینده مردم رشت نیز بیش از 90 درصد مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان را بحث اشتغال و افراد جویای کار دانست و بیان کرد: گیلان و این سازمان اگر با تمام توان خود کار کند نمره یک از بیست را نخواهد گرفت.
نماینده مردم رشت در مجلس واردات بی‌مورد را تنها مشکل صنعت عنوان کرد و یادآور شد: همه استان‌های کشور به جز گیلان در اوایل انقلاب از تسهیلات ارزان‌قیمت در راستای توسعه صنعت استفاده کردند.
احمدی‌پور نیز در این مراسم سازمان صنعت، معدن و تجارت را سازمانی گسترده خواند و گفت: همه امور روزمره زندگی ما متصل به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با قدردانی از آراسته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند بسترساز توسعه استان باشد.
وی افزود: به طور حتم هیچ جای دنیا تنها با تکیه بر یک بخش نمی‌تواند خود را ارتقا دهد لذا با توجه به شرایط و پتانسیل استان و داشتن طرحی منسجم و راهکارهای تعریف شده می‌توان به توسعه‌یافتگی دست یافت.
احمدی‌پور با تاکید بر عدم جدایی صنعت و کشاورزی تصریح کرد: ما سال‌های اخیر در بحث صنایع سلولزی توفیقات زیادی داشته‌ایم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به سه میلیون جمعیت شناور استان بیان داشت: ما نیازمند آنیم که مدیران ارشد و برنامه ریز در کشور هستیم.
وی با تاکید بر اینکه حاکمیت به دنبال آرامش، آسایش و جلب رضایتمندی است خاطرنشان کرد: گیلان در حمل و نقل استانی منحصر به فرد است و در این شرایط گیلان می‌تواند برای هفت الی هشت استان دیگر استان معین باشد.
احمدی‌پور تاکید کرد: ما در چهار سال گذشته بیش از 87 درصد زمان که شرایط بهبود کسب و کار بود، گیلان حائز رتبه اول بود.
مهرداد لاهوتی عصر امروز در شورای اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به عصبانیت ترامپ از فعالیت سپاه ایران گفت: این عصبانیت حامل موفقیت دیپلماسی دولت ایران است.
وی اضافه کرد: ترامپ که مدعی داشتن بزرگترین ارتش دنیا در کشور خود است امروز از اقتدار سپاه ایران عصبانی و ترسیده و ما نیز از این عصبانیت ترامپ به وجود سپاه ایران به خود می‌بالیم.
نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به برنامه‌های توسعه در کشور اظهار داشت: در برنامه اول و دوم دولت به ما گفتند که با ورود صنعت به شمال کشور به کشاورزی, محیط زیست و گردشگری آسیب‌زده خواهد شد در حالی که در کنار گردشگری و کشاورزی می‌توان صنعت را نیز داشت.
لاهوتی در توضیح وضعیت جدید صنایع استان تصریح کرد: در گیلان 2600 واحد صنعتی دارد که نیازمند مراقبت است.
وی با اشاره به فعالیت 20 الی 30 درصدی اکثر واحدهای تولید استان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال با افزایش 25 درصدی واردات و کاهش 15 درصدی صادرات مواجه بودیم لذا با وضع موجود صادرات و واردات نمی‌توان کشور را از رکود خارج کرد.
این نماینده مجلس با تاکید بر فراهم بودن امکان تولید بسیاری از کالاهای وارداتی در کشور ابراز داشت: گیلان حلقه‌ای از زنجیره بهم پیوسته است لذا اگر ما نگاه خود را به واردات کاهش و به صادرات افزایش دهیم شاید بتوانیم موفق شویم.
لاهوتی درخصوص رفع بیکاری در کشور بیان کرد: برای رفع بیکاری در کشور باید سالیانه 77 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
وی در اشاره به 1100 واحد صنعتی در دست اقدام به تاسیس در گیلان یادآور شد: 50 درصد این واحدها از پیشرفت 50 درصدی برخوردارند لذا صیانت از وضع موجود اولین گام در توسعه صنعت استان است.
نماینده لنگرود در خانه ملت از تمایل و تلاش وزیر نفت در جذب و آوردن صنایع پتروشیمی به گیلان خبر داد و عنوان کرد: با ورود یک سرمایه بزرگ در راستای ایجاد اشتغال می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست یافت.
در ادامه، محمدرضا فیاض نیز وجود جمعیت شناور در استان را ظرفیتی بی‌بدیل خواند و گفت: شاید در کل کشور دو الی سه استان شرایطی مثل گیلان را داشته باشد لذا شایسته است تا عشری از اعشار این جمعیت در استان سرمایه‌گذاری کنند.
معاون توسعه، مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی گفت: اشتغال و تولید نوک وزارت صنعت، معدن و تجارت است و 40 درصد تامین اشتغال کشور برعهده وزارت، صنعت و معدن است.
وی با اشاره به سابقه کاری فرهاد دلق‌پوش در مرجع قانونگذاری گفت: امسال بخش دوم طرح مربوط به رسیدگی واحدهای کوچک در برنامه کاری قرار دارد سال گذشته 24 هزار واحد صنعتی با اعتبار بخشی 17 هزار میلیارد تومانی تحت پوشش این طرح قرار گرفت.
فیاض با اشاره به ورود شش هزار طرح نیمه تمام در چرخه تولید طی سال جاری تصریح کرد: ما باید در یک برنامه ریزی منسجم و رها کردن مشکلات گذشته امکاناتی برای رفع مشکلات این حوزه گام‌هایی برداریم.
فرهاد دلق‌پوش, رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، استان را دروازه ورود سرمایه‌گذاران اروپا خواند و ابراز داشت: ما برای ورود سرمایه‌گذار در گیلان فرش قرمز پهن خواهیم کرد و در حوزه صنعت، معدن و تجارت استانی معروف خواهیم شد.

ویبا تاکید بر ضرورت تحکیم روابط انسانی خاطرنشان کرد: با شفاف سازی, راستی آزمایی, قانونمداری و صداقت همه موانع در زمینه اشتغال استان را برطرف خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار