مدیرحج و زیارت آذربایجان شرقی:
مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی گفت:کسانی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند از هم اکنون باید به فکر گرفتن ویزا و گذرنامه باشند.
کد خبر: ۵۰۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 15 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، امیر روحی ملکی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در استان 139 دفتر خدمات زیارتی، مجوز دریافت مدارک جهت صدور ویزای اربعین را دارند و ویزا به‌صورت انفرادی صادر گردیده و اعتبار ویزای صادر شده سه ماه و مدت اقامت نیز در کشور عراق 30 روز خواهد بود که هزینه صدور ویزای اربعین با توجه به نوسانات نرخ ارز از 195 هزار تا 200 هزار خواهد بود که شامل حق بیمه،هزینه صدور ویزا و خدمات هلال احمر می باشد.

وی افزود: زائرینی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند از هم اکنون باید به فکر گرفتن ویزا و گذرنامه باشند و توجه داشته باشند صدور ویزای اربعین با ثبت نام در سامانه سماح امکان پذیر می باشد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: مدت اعتبار بیمه اربعین یک ماه می‌باشد که زمان آغاز بیمه از 20 کیلومتر مانده به مرز عراق و در برگشت نیز تا 20 کیلومتر بعد از مرز، زائرین تحت پوشش بیمه می باشند.

روحی ملکی با اشاره به اینکه تمام هزینه های ثبت نام سفر اربعین فقط به صورت اینترنتی پرداخت می شود، از مشتاقان زیارت کربلای حسینی خواست در دفاتر غیررسمی ثبت نام نکرده و هیچ‌گونه وجه نقدی پرداخت نکنند.

وی با اشاره به استقرار و آغاز فعالیت کنسولگری عراق در تبریز گفت: امسال برای تسهیل و تسریع خروج زوار، روادید زائرین به صورت انفرادی صادر می‌شود و اعتبار ویزای اربعین از زمان صدور ویزا به مدت 90 روز می‌باشد که بر اساس این ویزا حداکثر مدت اقامت در خاک عراق نیز 30 روز خواهد بود.

مدیرحج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه‌ها از زمان خروج باید حداقل 6 ماه باشد از زائرینی محترمی که در سامانه سماح ثبت نام نموده‌اند خواست تا در اسرع وقت نسبت به واریز هزینه‌ها در سامانه اقدام کرده و مدارک خود را تحویل کارگزار انتخابی کنند تا مراحل اخذ روادید ایشان طی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :