مدیرعامل تاکسیرانی مشهد گفت: ۱۲۰۰۰ تاکسی مشهد به زودی مجهز به سامانه "پرداخت آنلاین" می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 15 October 2017
به گزارش تابناک : سیدمهدی علوی‌مقدم اظهار داشت: خدمات تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌ها، سرویس‌های مدارس و غیره باید فعالیت‌ها این گروه‌ها طبق قوانین حمل و نقل باشد و شرکت‌های که تاکسی‌های اینترنتی را دایر کرده‌اند نوع فعالیتشان تفاوتی با دیگر گروه‌ها ندارد و تنها نوع درخواست‌ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه‌ها باید طبق مبلغ معین شده باشد، افزود: وسایل نقلیه عمومی یا باید دارای پلاک "ت" و یا دارای مجوز حمل و نقل باشند و این شرکت‌ها مجوزهایی از اداره‌های ارتباطات و صنعت و معدن دریافت کرده‌اند که همانند مجوز حمل و نقل نیست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه به شرکت‌ها اعلام شده که درخواست قانونی را بدهند تا طبق قانون رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: تعدادی از این شرکت‌ها درخواست‌ها را داده‌اند، اما پیش از انجام استعلام‌ها و رسیدگی‌های لازم اقدام به فعالیت در حوزه حمل و نقل کرده‌اند که این کار خلاف قانون است.

علوی‌مقدم تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی ویژگی‌های خاص خود را دارند و ما مخالف تکنولوژی‌های روز نیستیم، اما معتقدیم که تمامی کارها باید طبق ضوابط قانونی انجام شود تا مشکلاتی برای مردم و شهروندان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه همه کسب و کارها اعم از استارت‌آپ و هوشمند و معمولی باید طبق قانون باشد، تاکید کرد: در تاکسی‌های اینترنتی مشخصات مسافر و شماره تماسش که اطلاعات شخصی و محرمانه‌اش است در سیستم شرکت و راننده ذخیره می‌شود و باید ابزار نظارتی قوی‌ای در این سامانه‌ها باشد و وظیفه نظارتی‌ ما در تاکسیرانی هم بر همین امر است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه از شورای پنجم خواسته شده نظارت جدی‌تری داشته باشد، بیان کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد آماده اصلاح برخی از بندها و بخش‌های قانون است تا هیچگونه دغدغه و نگرانی‌ای برای مردم به‌وجود نیاید.

علوی‌مقدم گفت: از تاکسی‌های بیسیم درخواست کرده‌ایم که در جهت ایجاد یک رقابت سالم تخفیف 30 درصدی را در خدمات خود اعمال کنند و این موضوع مورد موافقت شورای شهر هم واقع شده است. ما براساس آنالیزی که همه‌ساله داریم نرخ‌ها را محاسبه می‌کنیم و نرخ حمل و نقل توسط شورا مصوب و توسط شهرداری ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه بسیاری از تاکسی‌ها شغل مسافرکشی و رانندگی را به‌عنوان شغل دوم و کمک هزینه خرج زندگی خود می‌دانند، گفت: سیستم‌های من کارت و پرداخت شتابی و آنلاین به‌زودی در 12 هزار تاکسی‌ فعال در مشهد راه‌اندازی می‌شود و ماموریت‌هایی ویژه در سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد داریم و می‌خواهیم که در کنار ارائه خدمات شایسته و درخورشان، شاهد مشکلی در بحث امنیت شهروندان نباشیم.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار