معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کشور ایران در بحث مصرف مواد‌غذایی نمک‌دار، قنددار و چربی‌دار جزو کشورهای پرخطر است، با این وجود تعداد زیادی نیز دچار کمبود تغذیه و ریزمغذی هستند.
کد خبر: ۵۰۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 15 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ، امید عبدی در همایش روز جهانی غذا و معرفی صنایع غذایی برتر که پیش از ظهر امروز در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا(ع)برگزار شد، اظهار داشت: 159 کشور دنیا 25 مهرماه را به عنوان روز جهانی غذا پذیرفته‌اند.


معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ایران نخستین کشوری است که توانست نشانگر تغذیه‌ای را کسب کند، گفت: بیش از یک سال است که 95 درصد محصولات کارخانه غذایی ایرانی دارای نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای شده است تا مردم بتوانند کالاهای شاخص خود را با آگاهی بیشتر انتخاب کنند.

به گفته این مسؤول، مصرف بالای نمک، قند و چربی عامل بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار خون، عنوان سرطان‌ها، چاقی و.... است، در کشور ما بیشتر از حد معمول از غذا‌های پرخطر استفاده می‌کنند.

وی افزود: کشور ایران در بحث مصرف مواد‌غذایی نمک‌دار، قنددار و چربی‌دار جزو کشورهای پرخطر است، با این وجود تعداد زیادی نیز دچار کمبود تغذیه و ریزمغذی هستند.

عبدی تاکید کرد: باید مواد غذا از مزرعه تا سفره اصلاح شود، ما به اندازه 10 کشور اروپایی مازاد ضایعات مواد غذایی داریم.

وی با بیان اینکه باید الگوی غذایی مصرفی را از آموزش در مهدکودک شروع کنیم، تصریح کرد: باید ذائقه فرزندان را از همان دوران کودکی از انواع غذاهای فست فود دور کرد و آن‌ها را به سمت مصرف غذاهای سنتی و خانگی سوق داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار