معاون حج و زیارت استان سمنان:
معاون حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه مهران مرز خروجی زائران سمنانی برای مراسم اربعین تعیین شد، گفت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ متقاضی سفر عتبات عالیات در سامانه سماح ثبت نام کردند.
کد خبر: ۵۰۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 15 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، قدرت الله چتری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۲۰۰ متقاضی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانهثبت‌نام و بالغ‌بر ۹ هزار نفردر مراسم اربعین شرکت کردنداما به دلیل آنکه برخی ثبت‌نام خود را از استان‌های هم‌جوار انجام دادندآمار این تعداد از درگاه سمنان ثبت‌نشده است.

وی باپیش‌بینی ثبت نام بیش از هشت هزار نفر برای سفر عتبات عالیات از استان سمنان، افزود: افراد متقاضی می‌توانند گذرنامه‌های خود را برای اخذ روادید تحویل دفاتر زیارتی سراسر استان دهند.

مهران به روی سمنانی‌ها باز است

معاونحج و زیارت استان سمنان با اعلام اینکه ویزای عراق از زمان صدور تا سه ماه اعتبار خواهد داشت، افزود:لذا این نگرانی که تا زمان اربعین روادیدباطل شود، وجود ندارد.

چتری بابیان اینکه مرز خروجی ایران برای زائران سمنانی مهران در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: اگر تعدادی از افراد متقاضیخروج از مرز چزابه و شلمچه باشند بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح و تعیین مرز می‌توانند از مرزهای دیگر نیز وارد خاک عراق شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه به علت تغییر مرز تعیین‌شده خروجی برای سمنان در سال ۹۴ موجب کاهش ۴۰ درصدی آمار متقاضیان اربعین در استانشد، تصریح کرد: این مهم باعث شد تااکثر متقاضیاناستان‌های هم‌جوار که مرز مهران برای خروجی آن‌ها در نظر گرفته‌شده بودرا انتخاب کردند.

متقاضیان سفر زیارتی اربعین از طریقسامانه سماثبت نام کنند

معاونحج و زیارت استان سمنان تاکید داشت: به متقاضیان سفر زیارتی اربعین توصیه می‌شود که از طریق ثبت‌نام در سامانه سمااستفاده کنند چراکه خارج از این چرخه و با حضور مستقیم در سفارت عراق مشمول بیمه و خدمات پزشکی نخواهند شد.

چتری با بیان اینکه ۲۲ دفتر خدمات زیارتی در استان سمنان فعال است، تأکید کرد: اقدام برای سفر به عتبات عالیات زمان‌بر نیست و افراد با حضور در دفاتر زیارتی استان و پرداخت ۱۰ هزار تومان به‌صورت اینترنتی در سامانه سما و تحویل گذرنامه‌های خود می‌توانند برایثبت‌نام اقدامکنند.

وی تصریح کرد: همچنین باید گفت امسال برای افراد متقاضی بلیت رفت‌وبرگشت اتوبوس نیز در دفاتر زیارتی خریداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار